15 October 2018

TIPS : BIMBANG ANAK DEMAM SUHU TERLAMPAU TINGGI

Assalamualaikum korang. Last week 2 kali mama una update post mengenai anak anak demam. hahaha. anak anak aku dua je pun. dan dua dua pulak demam. berjangkit jangkit hooii. adeeh.Mula mula una demam. pastu berjangkit kat anas. maka mereput lah mama dan ayah berjaga siang malam memastikan both anak anak ini sihat.
So, hari ini Mama Una akan share 8 tips untuk uruskan anak demam. ini tips orang Shaklee selalu buat. Sebab apa? sebab kami ade cecair Basic H yang awesome tu. hahaha. So, Siapa yang tak ade cecair basic H tu, mohon shopping dengan Mama Una segera tau.

8 TIPS URUSKAN ANAK DEMAM
1️⃣ Dengan suhu tinggi 38 darjah celcius ke atas, tanggalkan pakaian anak dan biarkan mereka memakai lampin sahaja. 
2️⃣Tuamkan kepala dan badan anak dengan tuala basah untuk turunkan suhu. Boleh basahkan tuala dengan air yang dicampurkan dengan beberapa titik cecair Basic H. Dengan cara ini anda akan perasan bahawa badan anak anda tidak akan berbau berbanding dengan menggunakan campuran air asam jawa dan lain-lain. 
3️⃣Boleh juga mandikan atau biarkan anak berendam dalam air suam untuk turunkan suhu. Boleh gunakan beberapa titisan cecair Basic H dari Shaklee yang organic dan tidak akan membuatkan badan anak anda berbau. 
4️⃣Hidratkan anak anda dengan kerap berikan air untuk diminum. Untuk anak yang masih menyusu, ibu harus kerapkan menyusu. 
5️⃣Untuk ibu yang menyusukan anak yang demam, ibu juga boleh bekalkan vitamin tambahan melalui susu ibu dengan mengamalkan Sustained Release Vitamin C dan Garlic Complex dari Shaklee untuk mendapatkan susu yang lebih berkualiti untuk anak. Dan juga supaya ibu sentiasa sihat dan bertenaga untuk menjaga anak yang kurang sihat. 
6️⃣Berikan anak yang demam makanan yang lembut dan senang dihadam seperti bubur dan sup. Boleh amalkan sup antibiotik. Resepi sup di sini RESEPI SUP ANTIBIOTIK
7️⃣Sentiasa monitor suhu badan anak anda. Boleh sapukan herbal Blend untuk memberikan keselesaan pada anak. kenapa herbal blend best? rujuk sini HERBAL BLEND
8️⃣Sekiranya tiada tanda perubahan suhu dan suhu semakin tinggi, segeralah bawa anak berjumpa doktor.

So korang jangan lupa follow tips mama una ni. berbaloi tau kalau follow tips mama una. i buat kat anak anak dulu, baru i share. tapi kan, dah nama pun tips, maybe it works on my kids but not yours. tapi tak cuba tak tahu. cuba dulu.
Paling perlu kat rumah mesti ade Basic H dan Herbal Blend tau. Tengok testimoni kat bawah ni. Tak tipu aih. benda elok. Jangan tangguh.
Berita baik! Anda boleh mendapatkan supplement Shaklee daripada Mama Una. Daftar sebagai ahli untuk menikmati bonus pada setiap pembelian dan tips tips kesihatan. 
WhatsApp Mama Una di 0193342290 / 0192122290 (Nik) untuk mendaftar keahlian + supplement.
Jadual pemakanan dan konsultasi berterusan diberikan eksklusif untuk customer yang membuat pembelian produk Shaklee daripada Mama Una.
*DISCLAIMER
These statements have not been evaluated by the Food and Drug Administration. These products are not intended to diagnose, treat, cure, or prevent any disease.
Kami ialah Pengedar Sah Shaklee di Taman Melati, Wangsa Maju, Ampang, Gombak dan kawasan sekitar. Penghantaran produk Shaklee menggunakan kurier ke seluruh Malaysia. Untuk order produk, daftar keahlian, atau peluang jana pendapatan dengan Shaklee, hubungi:
Call/ SMS/ WhatsApp : 019-3342290 / 019-2122290
E-Mail : lucky_hanim@yahoo.com
Daftar keahlian Shaklee di “Join Now“ sekarang & nikmati penjimatan hingga 20%.

No comments: