05 October 2018

JAGA ANAK GAJI DI POTONG : INI IKHTIAR SAYA

السَّلاَمُ عَلَيْكُمْ وَرَحْمَةُ اللهِ وَبَرَكَاتُهُ
Throwback jauh ke 2 tahun lepas. Masa tu Mama Una masih kerja. Menjawat jawatan sebagai Pegawai Eksekutif Perundangan. Biasa lah. Kerja mana ada tak busy. Naik kerja after pantang terus meligat macam lintah. Tak pernah duk diam. Mendapatkan cuti emergency sebab blood pressure naik.

Tapi kisah nya bukan itu. Kisah yang penting adalah pengalaman saat mama una terpaksa berkampung di hospital selama 10 hari. 10 hari dalam wad. Lama tahu tak. Jiran sebelah katil bertukar ganti, kami masih setia di sini. Hahaha.
Masa ni bila ingat balik rasa tak sanggup nak fikir. Mandi di toilet hospital selama 10 hari. Kadang kadang sink tersumbat. Kadang kadang water pressure slow. Kadang kadang jumpa manusia tak ada sivik buang pad merata. Letih.

Tapi paling kesian hari-hari tengok hidung dan mulut anas dimasukkan wayar. Anas adalah anak no 2 mama una. Ini adalah kali kedua dia dikejarkan ke hospital kerana pernafasan laju. Pernafasan laju tu macam mama? Mudah kata lah kan, pernafasan laju tu bila kiraan pernafasan tu dah tak normal.
APA KADAR PERNAFASAN NORMAL?

DEWASA :12-20 KALI SEMINIT.
KANAK-KANAK :15-30 KALI SEMINIT.
BAYI :25-30 KALI SEMINIT.

Masa ni Mama Una rasa sangat letih. Cuti mama habes. Gaji di potong. Dengan Anak tak sihat sihat kan. Allahuu. Tekanan demi tekanan. Bos pulak jenis tak faham. Mesej, call tanya bila nak masuk pejabat. Masa tu rasa sangat stress.

Keluar hospital sekali lagi stress memikirkan kewangan. Bukan suami tak mampu. Tapi zaman sekarang. Minyak nak telan pun naik, minyak nak bakar pun naik. Gaji mama je tak naik naik. Hahaha. Memang rasa sangat tertekan.

Tapi Alhamdulillah. Mama ada inisiatif lain. Jaga Anas 10 hari di hospital siang malam mama sempat berbusiness di katil hospital. Rezeki Allah nak bagi. Masa warded tu memang sale Shaklee mama una laju sangat sangat. Macam macam orang order. Berkat keyakinan dengan kuasa dan ihsan Allah.

Untung Runcit yang terus dapat bila mama jual produk benar benar membantu.
Bonus 14hb pulak lagi membantu mama. Bonus 4 angka. Lg banyak dari gaji mama yang dipotong KWSP.

Dan elok discaj daripada Hospital, pakar kanak knak melarang mama una untuk hantar Anas ke taska. Mereka bimbang Anas masih lemah. Pergaulan dengan kanak kanak lain boleh menyebabkan anas dijangkiti Pnemonia semula. So mama terpaksa akur!

Melepaskan jawatan di pejabat demi seorang Anak. Resign notis 1 bulan. Alhamdulillah saja sebab masa tu company boleh tolerate sebab berhenti mengejut. Dan sehingga hari ini, mama una fokus dengan Bisness Shaklee. Alhamdulillah. syukur sangat sebab Allah pertemukan dengan bisnes ini. Mama Una tak pernah terfikir akan resign kerja kerana anak. dulu join shaklee untuk side income sahaja.

dan Alhamdulillah sehingga hari ini mama una masih setia dengan Shaklee. lebih banyak orang yang Mama Una tolong untuk jana pendapatan sampingan mahupun pendapatan utama keluarga.

Kita tidak tahu masa depan kita, cukup kita usaha dan sediakan apa yang terbaik supaya pada saat kita di uji kita tak akan jatuh terjelepuk kerana terkejut.

Itu sahaja cerita mama una. Mama Una makin sayang dengan Shaklee. InsyaAllah akan terus berjuang dalam bisnes ini. Saat mama una menaip post ini, anas tengah merengek nak kan perhatian. Tapi i able to do this. because this is my profession now! Lets join me for bright future.
Berita baik! Anda DIJEMPUT untuk menyertai TEAM Mama Una. Daftar sebagai ahli untuk menikmati bonus pada setiap pembelian, tips tips kesihatan dan belajar ilmu bisnes Shaklee.

WhatsApp Mama Una di 0193342290 / 0192122290 (Nik) untuk mendaftar keahlian + supplement.

Kelas offline, online, tips bisnes dan ilmu pemasaran akan diberikan kepada semua yang berdaftar dengan Mama Una.

Kami ialah Pengedar Sah Shaklee di Taman Melati, Wangsa Maju, Ampang, Gombak dan kawasan sekitar. Penghantaran produk Shaklee menggunakan kurier ke seluruh Malaysia. Untuk order produk, daftar keahlian, atau peluang jana pendapatan dengan Shaklee, hubungi:

Call/ SMS/ WhatsApp : 019-3342290 / 019-2122290
E-Mail : lucky_hanim@yahoo.com
Daftar keahlian Shaklee di “Join Now“ sekarang & nikmati penjimatan hingga 20%.


No comments: