10 October 2018

DARAH TINGGI : BAGAIMANA VIVIX MEMBANTU

Mama Una pernah sekali dapat mC sebab darah tetiba naik tinggi. Ini sebab stress dengan kerja opis lepas habis pantang. Hahaha. Hari ni mama una nak share berkenaan masalah darah tinggi yang ramai sangat hadapi sekarang.

Layan dia ni pun boleh darah tinggi mama ! Hehe

DEFINISI TEKANAN DARAH TINGGI
Ia adalah keadaan tekanan darah melebihi 140/90 mmHg. Tekanan darah tersebut mestilah secara konsisten tinggi pada 2 ataupun lebih waktu yang berasinganTekanan darah tinggi merupakan salah satu faktor risiko yang boleh diubahsuai untuk mengelakkan penyakit seperti serangan sakit jantung, jantung lemah, angin ahmar dan juga kegagalan buah pinggang. Oleh itu, pesakit bukan sahaja perlu makan ubat tekanan darah tinggi, mereka juga perlu mengamalkan gaya hidup sihat untuk mengurangkan tekanan darah pada paras yang normal.

SIMPTOM-SIMPTOM DARAH TINGGI
Beberapa simptom ataupun tanda seseorang itu mempunyai tekanan darah tinggi adalah:
☠️   Sakit kepala
☠️ Pemandangan menjadi kabur
☠️ Muntah-muntah
☠️ Sakit dada
☠️ Rasa berdebar-debar

PUNCA TEKANAN DARAH TINGGI
Umur: Risiko tekanan darah tinggi meningkat dengan pertambahan usia. Biasanya darah tinggi ini adalah penyakit orang tua.
Keturunan: Orang yang mempunyai ahli keluarga yang mengalami tekanan darah tinggi mempunyai risiko yang tinggi untuk keadaan yang sama.
Merokok: Merokok boleh meningkatkan tekanan darah pada masa yang sama merapatkan dinding arteri.
Berat badan yang berlebihan: Oksigen dan nutrien yang dibekalkan oleh darah akan diukur mengikut berat badan. Berat badan berlebihan akan memerlukan oksigen dan lebih banyak nutrien, jadi ia mengambil lebih banyak jumlah darah. Jumlah dagangan meningkat darah meningkatkan tekanan darah.
Kurang bersenam: Orang yang jarang bersenam mungkin mempunyai kadar jantung yang lebih cepat, jadi jantung perlu bekerja lebih keras. Kerja jantung lebih keras akan meningkatkan tekanan darah.
Tahap garam yang tinggi dalam makanan: . Tahap garam yang tinggi boleh menyebabkan pembentukan cecair dalam badan, yang seterusnya meningkatkan tekanan darah.
Terlalu banyak minum arak: Kandungan alkohol dalam minuman keras boleh mencetuskan kerosakan organ ke jantung.
Tekanan: Tahap tekanan berpotensi membawa kepada tekanan darah meningkat.

VIVIX MAMPU MEMBANTU MASALAH DARAH TINGGI
Fungsi Revestrol yang terkandung dlm vivix membntu mnurunkn tekanan drh tggi iaitu: 
Resverastrol membantu menurunkn trigliserida, LDL, dan lemak berlebihan dlm drh serta mningkatkn nisbah kolestrol HDL dan LDL
Revestrol dlm vivix berperanan sebagai pembersih pembuluh darah, mmbntu menurunkn kepekatan drh dan mncegah terbentunya pembekuan drh
Membantu mencegah terbentuknya arteosklerosis (keradangan pada pembuluh darah), mencegah kekejangan pembuluh darah, mengawal bekalan darah normal ke seluruh jaringan dan organ tubuh serta dpt mmperbaiki pengerasan pmbuluh nadi dan tekanan darah serta mencegah penyakit yang berkaitan dengan salurah darah jantung.


Berita baik! Anda boleh beli Vivix pada harga lebih jimat dengan mendaftar sebagai ahli Shaklee, dan terus nikmati penjimatan sehingga 20%. Beli 2 botol Vivix, dan dapat keahlian Shaklee percuma + penghantaran kurier percuma seluruh Malaysia + cash rebate bulan hadapan. Best sangat!

WhatsApp Mama Una di 0193342290 / 0192122290 (Nik) untuk mendaftar keahlian + pembelian Vivix.

Jadual pemakanan dan konsultasi berterusan diberikan eksklusif untuk customer yang membuat pembelian Vivix dan produk Shaklee daripada Mama Una.

*DISCLAIMER
These statements have not been evaluated by the Food and Drug Administration. These products are not intended to diagnose, treat, cure, or prevent any disease.

Kami ialah Pengedar Sah Shaklee di Taman Melati, Wangsa Maju, Ampang, Gombak dan kawasan sekitar. Penghantaran produk Shaklee menggunakan kurier ke seluruh Malaysia. Untuk order produk, daftar keahlian, atau peluang jana pendapatan dengan Shaklee, hubungi:

Call/ SMS/ WhatsApp : 019-3342290 / 019-2122290
E-Mail : lucky_hanim@yahoo.com
Daftar keahlian Shaklee di “Join Now“ sekarang & nikmati penjimatan hingga 20%.

No comments: