08 October 2018

HERBAL BLEND : BAHAYA PARABEN

Korang biasa guna krim apa untuk anak? Banyak jenama di pasaran kan. Tapi kadang kadang tak perasan ada bahan kimia yang berbahaya yang boleh menyebabkan kesan buruk jika digunakan terlalu lama.
Mama Una memilih Herbal Blend Shaklee sebagai krim serbaguna untuk kegunaan sekeluarga. Sangat best. FREE PARABEN tau. Apa itu paraben? Bahaya ke paraben ni? Jom baca. Mama Una share.

BAHAYAKAH PARABEN?
Paraben merupakan sejenis bahan pengawet yang mula diperkenalkan pada sekitar 1950an. Ia bersifat anti-bakteria dan anti-kulat serta mampu memanjangkan tempoh hayat sesuatu produk kecantikan. Ia juga boleh dijumpai di dalam bahan makanan dan ubat-ubatan.

Kita kerap menjumpai terma lain seperti methylparaben, ethylparaben, propylparaben, butylparaben dan isobutylparaben. Kesemua ini turut berkait rapat dengan paraben itu sendiri.

Sebenarnya, segala jenis terma yang memiliki kandungan paraben ini ternyata bahaya untuk tubuh badan. Walaupun kerajaan masih belum boleh mengeluarkan kenyataan untuk membanteras formula paraben (kerana masih belum ada bukti yang kukuh tentang bahana formula ini), kita sebagai pengguna sudah patut mula mengambil perhatian tentang isu sebegini. Memang benar, kandungan paraben ini ternyata sedikit di dalam tubuh badan, namun jika kamu mengamalkan penggunaan harian, bagaimana pula? 


Melalui pembacaan mama una, paraben ini menyebabkan kanser tau. Tapi bukan la guna hari ini esok dapat. Ia merupakan kesan jangka masa panjang. Antara bahaya paraben adalah seperti berikut.

  • paraben menyebabkan proses penuaan kulit lebih cepat 
  • meningkatkan risiko peningkatan hormon estrogen.
  • Menyebabkan kanser payudara
  • mengganggu sistem pembiakan lelaki.
Bahaya kan? Kalau dah hari hari guna produk yang mengandungi paraben, mungkin lebih tinggi risiko untuk mendapat masalah akibat paraben.

So, sebab itu mama una pilih Herbal Blend Shaklee. Ianya natural, selamat dan BEBAS PARABEN. 

APA KELEBIHAN HERBAL BLEND?
💅🏻Melembutkan kulit / tumit kasar
👶🏻Merawat ruam susu / ruam panas / ruam lampin / muka / kepala 
👀Menghilangkan luka dan merawat eczema
🐜Melegakan gigitan serangga / nyamuk
🤧Merawat kulit gatal
👰🏻Menghilangkan parut jerawat / parut chicken pox
👱🏻‍♀️Losyen harian untuk kulit kering
👵🏼Krim urut badan lenguh
🤕Merawat kesan luka melecur 
🤒Melegakan badan / kepala ketika tidak sihat


So, jom kita bertukar kepada produk yang lebih selamat dan berkesan. Bebas paraben yang menyebabkan kanser. 1 tiub sangat murah tau. Hubungi mama una segera!

Berita baik! Anda boleh mendapatkan supplement Shaklee daripada Mama Una. Daftar sebagai ahli untuk menikmati bonus pada setiap pembelian dan tips tips kesihatan. 

WhatsApp Mama Una di 0193342290 / 0192122290 (Nik) untuk mendaftar keahlian + supplement.

Jadual pemakanan dan konsultasi berterusan diberikan eksklusif untuk customer yang membuat pembelian produk Shaklee daripada Mama Una.

*DISCLAIMER
These statements have not been evaluated by the Food and Drug Administration. These products are not intended to diagnose, treat, cure, or prevent any disease.

Kami ialah Pengedar Sah Shaklee di Taman Melati, Wangsa Maju, Ampang, Gombak dan kawasan sekitar. Penghantaran produk Shaklee menggunakan kurier ke seluruh Malaysia. Untuk order produk, daftar keahlian, atau peluang jana pendapatan dengan Shaklee, hubungi:

Call/ SMS/ WhatsApp : 019-3342290 / 019-2122290
E-Mail : lucky_hanim@yahoo.com
Daftar keahlian Shaklee di “Join Now“ sekarang & nikmati penjimatan hingga 20%.

No comments: