09 October 2018

5 CARA MENGEMBALIKAN KEANJALAN PAYUDARA

Bagaimana keadaan tubuh kita hari ini? Terutama orang perempuan. Lepas bersalin banyak benda yang berubah. Kulit berkedut, perut ada strechmarks, payudara kendur dan berat badan bermasalah.


Hari ini Mama Una nak share sikit tips untuk kembalikan ketegangan payudara anda. Hahaha. Ini tips simple je tau. Korang boleh amalkan. 

1. Posisi Tidur Dan Duduk Yang Betul


Korang tahu tak posisi duduk yang betul perlu diamalkan supaya payudara dapat tegang kembali.  Sewaktu duduk pastikan tidak membongkok supaya otot payudara sentiasa berada pada posisi yang baik.  Posisi badan yang membongkok akan memudahkan tisu payudara jatuh dan kendur.

2. Push Up Setiap Petang


 Push up mengambil masa dalam 15 minit atau 30 minit sahaja setiap petang mampu menegangkan kembali payudara anda.  Korang perlulah  memastikan kaedah push up dilakukan dengan betul iaitu kedua kaki dirapatkan sedikit dan lengan mengambil jarak yang sesuai daripada dada.  Sewaktu push up dilakukan, pastikan dada korang tersentuh ke lantai dan naik secara perlahan-lahan serta ulang semula push up sehingga anda puas hati. Cara ini dapat menegangkan tisu dan otot payudara serta menjadikan payudara anda lebih cantik, tegang, besar dan sekiranya anda menyusukan bayi, kaedah ini juga memudahkan susu keluar lebih banyak. Hahaha. Jangan gelak. Buat dulu. 

3. Memakai Baju Dalam Yang Sesuai


Baju dalam atau bra perlulah bersesuaian dengan saiz payudara seseorang. Cara yang paling mudah bagi menegangkan payudara adalah dengan memakai bra mengikut saiznya dengan tepat dan sesuai.  Sekiranya payudara bersaiz besar, saiz baju dalam yang perlu dipakai adalah besar dimana tidak terlalu ketat dan kecil serta tidak ada ruang yang terlebih.  Manakala jika payudara anda saiz kecil, baju dalam yang perlu dipakai pula haruslah sederhana kecil dan tidak ada ruang yang lebih.  Tetapi untuk kedua saiz payudara ini, anda perlu pastikan 2 jari anda muat dimasukkan ke depan bra ditengah untuk memastikan bra tidak terlalu ketat.  Sekiranya 2 jari anda tidak dapat dimasukkan, ia menunjukkan bra yang anda pilih tidak sesuai. Hahaha. Cek sekarang please 😝

4. Sapu Putih Telur Pada Payudara

Telur putih berfungsi meningkatkan elastisiti kulit dan menjadikan kulit tegang.  Sama seperti kulit wajah muka juga, telur putih boleh menegangkan payudara secara asli. Vitamin dan protein telur akan meresap ke dalam payudara menjadikan ia lebih kuat, kukuh dan sihat, malah lebih anjal, mantap dan tegang.

5. Mengurut Payudara

Urutan payudara sangat berkesan dalam menegangkan kembali payudara anda. Secara moden, terdapat banyak jenis urutan payudara yang bertujuan untuk mengembalikan ketegangan dan memantapkan payudara anda. Namun, cara urutan yang paling berkesan adalah mengambil atau memegang payudara dari celah ketiak lalu menariknya ke atas dengan menggunakan tangan kiri, manakala tangan kanan memegang payudara bahagian bawah dan memusingkan bertentangan dengan pusingan tangan atas tadi.  Akhir sekali, bawakan payudara ke depan supaya ia dapat terbentuk dengan tegang. Cara ini terbukti berkesan sekiranya dilakukan selalu. Tetapi ianya akan lebih berkesan tak sampai sebulan sekiranya anda mengurut payudara dengan cara ini menggunakan minyak semulajadi payudara yang sesuai.

COLLAGEN POWDER SHAKLEE MAMPU MENGEMBALIKAN KEANJALAN PAYUDARA

Kesan kolagen untuk menegangkan payudara sudah pun diketahui umum. Payudara sebenarnya terbentuk oleh jaringan-jaringan penyambung dan kumpulan lemak yang berperanan sebagai penyokong bagi pembentukan payudara. Kolagen merupakan komponen utama dari jaringan-jaringan penyambung dan bertindak dengan protein polisakarida untuk membentuk satu jaringan yang kuat untuk menyokong dan menegangkan payudara.

Collagen Powder Shaklee adalah brand terbaik yang mama una kenal! 

Kenapa Collagen Powder Shaklee terbaik? Kerana penyerapannya sangat berkesan dalam usus. Sel-sel collagen sangat rendah iaitu lebih kurang 1000 Dalton. 

Collagen Shaklee diekstrak dari sisik ikan merah yang berasal dari laut dalam yang mana ketahanan sisik ni dalam menahan tekanan (sehingga 20 paun) air laut dalam (5000m) yang bertekanan tinggi menjadikan sel-sel sisik ikan merah sangat padu. Power hooii!!



Ape lagi. Read more berkenaan collagen shaklee then dapatkan daripada mama una. Nak info lagi? Whatsapp je mama una tau! 

Berita baik! Anda boleh mendapatkan supplement Shaklee daripada Mama Una. Daftar sebagai ahli untuk menikmati bonus pada setiap pembelian dan tips tips kesihatan. 

WhatsApp Mama Una di 0193342290 / 0192122290 (Nik) untuk mendaftar keahlian + supplement.

Jadual pemakanan dan konsultasi berterusan diberikan eksklusif untuk customer yang membuat pembelian produk Shaklee daripada Mama Una.

*DISCLAIMER
These statements have not been evaluated by the Food and Drug Administration. These products are not intended to diagnose, treat, cure, or prevent any disease.

Kami ialah Pengedar Sah Shaklee di Taman Melati, Wangsa Maju, Ampang, Gombak dan kawasan sekitar. Penghantaran produk Shaklee menggunakan kurier ke seluruh Malaysia. Untuk order produk, daftar keahlian, atau peluang jana pendapatan dengan Shaklee, hubungi:

Call/ SMS/ WhatsApp : 019-3342290 / 019-2122290
E-Mail : lucky_hanim@yahoo.com
Daftar keahlian Shaklee di “Join Now“ sekarang & nikmati penjimatan hingga 20%.

No comments: