27 November 2013

Garlic Butter Mee Wantan

Okey..satu resepi satu minggu okey la kan..anak pun makin besar.resepi pun dah berubah bnyak..

Bahan bahan
1. Mee wantan (better cari y muslim product sbb lg elok)
2. Mix vege ( lobak, kacang peas, sweet corn)
3. Telur
4. Stock ayam
5. Butter
6. Garlic and big onion
7. Olive oil
8. Tomato
9. Sosej

Kekdah masak
1. Celur mee wantan dan ketepikan.
2. Tumis garlic and big onion sehingga naik bau.
3. Masukkan stock ayam dan sosej dan kacau2.
4. Masukkan mix vege dan pecahkan telur.
5. Masukkan mee wantan dan butter (butter masuk kendian sebb nak kasi rase butter kau kau bukan aku aku)
6. Gaul sebati dan masukkan tomato..siap utuk dihidang..
*kalau utk tekak dewasa, buleh tambah garam and blackpepper..so, lepas masuk tomato, simpan portion utk anak and the rest taruk garam, chili powder/Blackpepper..nyum nyum

Estimate times: 10 minutes.

Ni bangun kul 7 pun sempat nak buat bekal anak, mandi mekap bagai!

23 November 2013

Resepi makanan Una

Hormon nak share resepi berkurang..yaaa..aku malas dah nak menaip..
Sekarang tiap2 pg g taska una akan bawak bekal nasi goreng, kuewtiaw gorwng, pasta keju and herbs, bubur nasi or mee sup. Tukar2 mcm tu lah menu nya.

Nanti la aku share ye..x de nafsu dah nak upload gambar bagai..maklum lah, hari2 masak benda ulang2 je..nak masak benda lain makcik kenit tu memng x nak makan.

Feberet dia nasi goreng dan pasta keju dan herbs..nanti aku share resepi okey..

Bye..

Amik syarat update blog yang berkarat..hahaha