18 October 2010

eee..tolong geli

yakks.. x tahu lah cane orang tu makan, basuh berak, dan masak memasak..kuku panjang.. geli lah.. xsuke.. ape ingat lawa ke kuku panjang-panjang..buat ape simpan kuku panjang??nak korek idung ke?? ee..pengot lah anda ini!!!

sudah..nak terburai makanan dalam perot bile tgk pompuan kuku panjang makan dengan begitu berselera..eeuuww..bukan nak komen hak privasi orang, tapi anda telah menutup pintu selera saye.. ok..sekian terima kaseh...

FAKTA:

Orang Melayu yang berkuku panjang biasanya mempunyai anak yang bodoh  atau  pun  degil dan suka melepak sebab diberi makan bahan kotor  yang berada  di  kuku  jari  emaknya  semasa  menyediakan  makanan  seperti memerah santan kelapa, buat cokodok pisang, uli tepong,  dll.   Apa  ilmu  pun  yang  di ajar pun tak akan boleh diterima masuk ke dalam kepala. Percayalah.


Dikatakan bahawa menyimpan sebatang jari kuku yang panjang,  dosanya  sama seperti memelihara  sekandang babi, jika kesemua jejari kita menyimpan kuku  yang  panjag....   bayangkanlah  dosa  yang  telah  kita tanggung untuk kesemua babi-babi tersebut.... potonglah kuku anda.


Untuk yang bujang beringatlah. Kalau hendak cari pasangan dan hendak anak yang pandai  dan mendengar kata pilihlah wanita atau lelaki yang sentiasa berkuku pendek. Insya-Allah

-BERNAMA-
MACAM NIE KAN CANTEK :)

psst: kalau x der pengetip kuku, cakap kat saye, saye ader, nak pinjam boleh, nak amik buat jadi harta pun boley..

3 comments:

nkara said...

memang geli tengok orang berkuku panjang espeseli lelaki..

Leya said...

haha tau xpe kan...
euwwww... ;p

Siti Nurhanim said...

menggelikan..caner dieorang bleh idoopp..huhu