04 December 2010

Everyday,there is chance to learn something :)

ewah2..tajuk post punyer English semacam, bace inti pati post haram..sume bantai BM..bukan x bleh nak tulis inEnglish, tapi still learning ah..malu pun adoo..kang ader plak yang terbelajar grammar salah..malu lah che'..kuikui..

ape yang saye blaja hari ini adalah,jangn sesuke hati pakai barang yang bukan kite bayor..hahaha..x paham..contoh nyer, anda sebagai seorang anak..of course, kite sume anak kepada ibubapa, maka, ketika anda tinggal bersama mereka, maseh belum bekerja, maka silelah berjimat-cermat guna elektrik di rumah...

kenape tibe-tibe terbelajar bnda ini?? kerna saye juga bakal menjadi parents, dan saye tidak mahu terbeban dengan bil elektrik yang melambung-lambung disebabkan pembaziran yang dilakukan oleh anak-anak masa depan saya....hoho. so memperingati pelajaran yang berguna kepada orang lain adalah mulia bukan..semoga ALLAH membalas nya :)

oleh itu, perkara yang saya belajar hari ini ialah, sile tutp suis alatan elektrik selepas anda gunekan..dan jangan gedik-gedik duk buat pembaziran sebab bukan anda yang bayor bil elektrik kat umah..mungkin mak bapak anda yang kayo rayo x kisah kan, tapi, we will be rewarded if kite ader sifat prihatin kepada keadaan mak bapak yang bersusah payah carik duet bayar segala bil yang ada kat umah itu kan..okey, itu sahaja untuk kali ini..

psst: kalau anda anak jutawan, dan anda rase ini bukan peringatan yang baik, sile abaikan :) my Post, my feeling..hahaha

thanks for reading:)

1 comment:

Idalara said...

Bagus jugak hanem ingat mcmni..anak2 bukan tahu kesusahan ibubapa..tahunya ada saja...sesekali berjimat cermat dpt gak ringankan beban ibubapa kan.