08 December 2010

Cantik, Perlukah??

yer! perlu..tegas dan padu okey...memng perlu jadi cantik..tapi cantik macam maner??cantik mesti ikot skema ALLAH..boleh x boleh??

ramai orang tny, perlu ke jadi cantik??saye pun x der kuasa nak bagi jawapan yang betul..cume bagi saye cantik itu perlu lah..huhu ..bukan lah nak kene cantik sampai merubah ape yang Allah dah create..makna nyer, jaga dengan baik amanah Allah yang kite duk bawak kehulur kehilir..

contoh nyer mata, jaga pandangan, selalu bace al quran, InsyaAllah mata kite akan cantik kan...selalu tengok permandangan yang indah2..inSyaAllah cantik..x susah kan??

selepas mata, yang penting hati dan lidah..dalam diam, hati dan lidah kite selalu jadi hudoh dan dalam erti kata lain x cantik..sebab kite suke komplen ape yang x patot komplen..tgk, dah x amanah kan..Allah bg hati dan lidah untuk zikir, ingat dier, tapi kite buat bnda lain..

sebab tu lah saye cakap penting untuk jadi cantiik, sebagai tanda syukur yang kita nie berterima kasih dengan Allah yang create kita..walau kita gemuk, bulat, kurus x der isi, tetapi kita maseh perlu jadi cantek dalam definisi Allah..

x payah nak jadi cantik kena makeup, duk pakat beli baju mahal2..hadooii..x payah..ikot kemampuan macam maner nak jadi cantik..biar orang kate kita tak cantik, tapi kita maseh antara yang cantik di mata ALLAH ..

psst: saye menulis ape yang saye rase..salah silap maaf :)
thanks for reading :)
Glow text generator

3 comments:

mommy nana said...

betul tu dik akak sokong kamu! ;)

haNem said...

thanks..hihi

kaki bola said...

cantik make up tu fake.

cantik dalaman tu real.:)