25 November 2010

cara Ubah saiz gambar

actually kite semua sedia maklim.eh..maklum..kadang2 kite x dapat nak besarkan gambar yang memng kite nak show off kat semua orang pada belog kite..sebab ape??sebab template kite x mampu nak menanggung size gambau yang terlalu besar sedang kan kemudahn memperbesar kan gambar telah sedia ada pada setiap entry post..
KEMUDAHAN YANG DI MAKSUDKAN


untuk itu saye selaku budak buta IT,bUta Programming, Buta code-code tapi x buta hati telah diberi ilham oleh Allah untuk menggodek sendiri. ALHAMDULILLAH.maka, pada tarikh semlam berjayalah saya mengedit blog dengan membesarkan saiz keluasan body entry..alolo..x tahu nak explain macam mane..bnda nie senang giler ah..cume amik maser nak godek code2 tu..amik mase ke??bagi saye yang Buta ..YES!

first u all kene log in..pegi dashboard..bla..bla..bla..

okey tekan design dan pilih edit HTML..dah pilih kan??pastu cari code2 macam kat bawah..cari pelan2..kalu laju2 nanti x jumpa..bg yang rabun pg pakai spek.

amik ko..besar x??




lepas jumpe code2 tu korang tukar lah number yang saye highlight tue..ikot sesedap korang..try an error bnda biase bg blogger baru seperti saye...

untuk itu sekian terima kasih..
thanks for reading. :)

No comments: