13 August 2010

rogol dan cabul? hentikanTolong

selamat pagi kawan-kawan...ecece.. sonok jer kan intro..macam rancangan Mari BelajaR bUat Origami..pada pagi ini, saya inginmenyediakan satu sentapan Rohani yer.. sedap santapan ruhani ini..Cik Ruhani suke sentap2 macam nie.. oh sudah terlanjur...

terlanjur??aii..bulan2 poser pun??sabar sket...x sabar kawen.. pas ramadahn cerai..oh..ape ko pk kawen cerai nie macam sale kat Sogo..Tidak yer puan-puan..

kite nak cakap pasal rogol dan cabul..bulan puase nie, elok muhasabah diri, nape kes-kes macam nie berlaku.. bile jadi sume salahkan lelaki..yerlah..lelaki yang buat..tapi, sebelum tu, cube cari alurement..ape daya penarek seorang wanita sampai kes-kes macam nie berlaku..

put da exception untuk kes-kes rogol budak dan bayi-bayi yang dibuat oleh pakcik-pakcik kodok yang muke macam ungka..oh..habes pahala puase saye macam nie.. =(..

saye dan anda pompuan, we need to cover aurah..oh yes.. covering bukan macam balut hadiah.. tapi skang nie, sume nak pakai baju macam balut hadiah, jeans pun macam nakbalut hadiah.. ape ko pk dah cantek sangat..saye tgk pun seram..ee.. sume nampak..geli nyer..jangan buat gangguan seksual kat gender bertentangan.. kan?kan?
itu janji Allah..jangan cube nak buat x percaya pulak!

kalau kite ikot ape yang Islam ajar, bagus tau.. InsyaAllah kite pun dilindungi..kalau nak pakai baju ketat, jangan pakai tudung cz itu lagi memburuk kan imej Islam..kalau nak pakai tudung, jangan pakai baju ketat-ketat cz tu nampak macam budak tadika yang x pandai pilih saiz baju..
dah, cepat2 muhasabah diri..
psst: saye pun sedang muhasabah ni..saye pun x sempurna.tapi x der sampai tahap jadi budak tadika yang x tahu pilih saiz baju sendiri..SELAMAT PUASA untuk hari ke-3 =)

2 comments:

DDrfauziah said...

Salam ukhwah dari Kak G & famili bersempena bulan Ramadhan Al Mubarak yang mulia ini.
Semoga ibadah kita semua diterima sepenuhnya.
Insya Allah silaturrahim sesama ummah juga akan ikut terus bersemarak.
Ya tu. Bila tiap seorang kita memperbaiki kelemahan diri, masyarakat juga ikut mendapat berkat.
Selamat Beribadah.

Siti Nurhanim said...

insyaAllah..semoga Allah sentiasa merahmati dan memberi peluang untukkita membaiki diri..aminn