22 September 2010

Bersahur Bersama sang Suami

tepat pukul 4.30 pagi, suami mengejutkan saya..oh..dah boleh sahur katanya..saya terus bangun, cuci muka ,gosok gigi dan turun ke dapur..bukak peti ais, keluarkan ayam yang dah diperap dengan kunyit dan garam..amik kuali, panaskan minyak.. lantas menggoreng ayam..

mendengar orang menuruni tangga, oh, suami sudah turun..mesti dia sudah tergoda dengan bau ayam yang sedang digoreng..nasi dalam periuk, lebih waktu berbuka semlaam saya panaskan..oh senang nyer..pastu saye meneruskan penggorengan ayam..suami masuk ke dapur.. duduk dikerusi..saji di atas meja di bukak.. dia bangun, berjalan ke almari dan mengambil kicap..

suami: Makan ayam panas-panas dengan kicap sedap..timun ada??



saya hanya menggelengkan kepala..tanda tiada..suami senyum shaja..10 minit kemudian, ayam masak..saya hidang kan..sekali lagi bukak peti ais, kuarkan jus oren..sahur dengan jus oren pagi itu..hebat sekali..tibe-tibe terpandang salad..oh ader salad..boleh makan..saye cuci salad dan hidang..

kemudian..tiba masa makan.. suami makan penuh berselera..saya hanya memerhati..entah mengapa saya merasa kenyang melihat sang suami makan..tiba-tiba..terdengar lagu Maher Zain di dendangkan..saye cuba mendengar dengan teliti..mencari dari mana arah bunyi itu..sape pulak yang pasang lagu pagi2 ini.. dirumah hanya kami berdua..

agak lama lagu itu dimainkan..tiba-tiba saye tersedar..ooo..alarm clock rupe nyer..tgk jam dah pukul 6.15 a.m..

puase macam ner nih..dah imsak rupenyer??yang tadi semua itu ape??haish, saye x kawen lagi..dah sah itu hanya mimpi.dan melihat alam sekeliling, saye maseh di atas katil di dalm bilik kecil di UIA...MISS SAHUR hari tu :)

psst:gambar ayam tu goreng time bulan puase tahun lepas :)

3 comments:

Unknown said...

mimpi goreng ayam ni..
ape makna nye ye..??
hehhee

tiafazunia said...

kahkah~
hampir terpedayaaa! :)

Mama Un-A-nas said...

diana: mimpi goreng ayam bermakna, hanim addict dengan ayamlah..hoho

tiafazunia: hahaha.. :)