06 September 2010

Selendang Raye yang Panjang


ok..adek-adek sekalian.. kakak hanim telah pulang ke kampung halaman untuk menyambut anak bulan yang bakal lahir suatu hari nanti...ohh..macam seperti metafora sungguh ayat kakak hanim.. mengape yer?? oh.. ini kerana kakak hanim sungguh gembira.. mengapa??

wah..wah.. sungguh ingin mengetahui yer adek2 sekarang akan kegumbiraan kakak hanim.. ah.. sudah.. itu rahsia mengapa kak hanim gumbira seprti ini..

ok..
hari ini saya mahu menjelaskan beberapa perkara yang tidak jelas..
pertama.. saye pompuan yang belum monopus dan kompem2 saye saye telah meninggalkan puase..dah jangan tny lagi lepas nie.. x suke soalan macam nie..JELAS KAN??
yang kedua..kepada abang-abang yang layak dipanggil pakcik dan kakak-kakak yang dipanggil makcik.. anda semua perlu menyediakan duet raya kepada saya..JELAS JUGA!!
yang ketiga..saye x pernah buat kueh raya selama hidup 22 tahun..hoyeh..hoyeh.. kakak hanim bukan seperti mak Hamis jalikha yang mampu buat kueh yang sangat sodap sampai tgk gambar perot dah bunyi2.. ok..saye telah mempromote sebuah blog untuk kalian..pahala-pahala come to me..hoho..

promosi tamat!

***************************

sebenar nyer nak cite pasal selendang panajng yang perlu dibelit2 untuk dipakai.. dua tiga hari sebelum pulang ke rumah..saye telah mencuba pesen sebegini.. huh.. susah doh.. saye x berpuas ati untuk memakai pesen seperti ini.. selepas itu saye memulakan perjalanan mengg"google" cara pakai selendang panjang agar x terbelit-belit macam ular sawa belit ayam katik..oh..itu melampau..

yang saya perasaan.. selendang yang panjang2 yang nipis dengan corak giler sungguh cantek itu telah menyebabkan saye jatuh cinta untuk mencuba nyer.. selendang itu murah sahaja okey.. satu 8rgt, 2 15rgt.. kalu malas nak pg kat pasar malam beli, sile bukak pesbuk dan beli online.. cume perlu tambah kos penghantaran sebanyak dua tiga posen.. okey..itu tipu..

bace lagi..jangan bosan..

nie cara pakai tudung yang saye suke.. comel jer sbab tutup aurat..tapi bile saye pakai saye modify sikit..sikit ajer.. x banyak...
yang penting beli tudung yang cantik.. nanti hang pa bleh nampak tudung tu cantik..kah..kah..kah..
oh..jangan lupe beli anak tudung cotton untuk mengelak kan tudung anda tercabut time makan rendang yang keras macam ubi kayu x empuk..oh mesti bukan rendang mak korang :)
cara ini cantek..kalau dah tahu..diam2
ini saye..okey x??
biler agak-gak korang x cantik pakai selendang pnjang.. sile edit.. tapi jangan macam ini
psst; kompem bukan bnda ini saye pakai untuk raye kali ini... skang bleh stop bace :)

No comments: