26 March 2020

DAY 9 : SHOPPING UNTUK PARENTS

السَّلاَمُ عَلَيْكُمْ وَرَحْمَةُ اللهِ وَبَرَكَاتُهُ
Morning!! Apa khabar korang hari ni? Mama Una pagi pagi dah layan 2-3 orang custmer yang duk tanya supplement Shaklee. Allahuakbar. Ramai jugak yang shopping dengan mama una. Beli supplement untuk parents pada musim wabak ni. Bahaya kan Covid ni. Kalau imun lemah lagi senang dijangkiti virus Corna tu. So make sure kita sentiasa dalam keadaan sihat tau.
Untuk makluman korang, selain daripada vitamin C, korang boleh amalkan beberapa supplement lain untuk boost up imun sistem. Antaranya korang boleh try Ostematrix, Vitalea, Omega Guard, Carotomax. Semua produk Shaklee sangat sangat berguna untuk membantu korang boost up imun sistem. Paling best of course lah vivix kan. Musim ni memang banyak supplement Shaklee yang glamour glamour popular tu out of stock. Barang bagus mesti lah orang cari kan. Macam Vitalea tu sebotol boleh tahan 2-4 bulan. Tak kan lah orang tak nak beli. Manfaat 28 nutrients dalam 1 botol. Beli untuk mak ayah kan elok. Betul tak.
Terima kasih buat kawan kawan mama una yang shopping untuk parents dengan mama una. Ya, kita tak boleh balik nak lepak bersam parents musim covid ni, tapi kita boleh hantar askar askar kecil kita untuk jaga mereka. Setiap hari apabila duk depan tv tunggu pengumuman update mengenai Covid19, setiap kali kematian di laporkan, pesakit kebiasaannya yang dah tua. Umur 45 ke atas. Yang boleh dikatakan ada penyait lain yang menjadikan serangan covid ke atas mereka bertambah teruk. 
Kematian pada waktu sekarang bukan yang kita mahukan. Bayangkan, dimandikan, dikafankan tanpa anak isteri, tanpa keluarga. Hanya staff hospital yang menguruskan. Dikebumikan tanpa ahli keluarga, rakan taulan yang BOLEH hadir memberi penghormatan terakhir. Sedih kan. Ya, kematian itu pasti, tapi mudah mudahan bukan dengan cara ini. Moga Allah rahmati kita. Kita usaha untuk sihat, usaha untuk tingkatkan imun. Kalau nak tanya pasal supplement untuk parents atau untuk diri sendiri pun, just contact mama una okey.
Stay healthy, Fight Covid

No comments: