26 April 2012

Ubat hemoglobin Rendah

pada entry yang lepas saye dah cakap yang hb saye rendah dan ia adalah bhaya untuk kandungan kan..hikhikhik..

okey..setelah itu dirisk-risik oleh bekas2 ibu yang mengandung, maka ketemuilah beberapa tips yang boleh menaikkan hb ke paras normal sekali gus membuang segala kerisauan tentang masa depan anak dalam perot ini...

7/5 ni kene pg check up lagi..to make sure yang hb saye adalah normal..huh, okey jom kite share how to naikkan paras hemoglobin anda sewaktu mengandung!

1. banyakkan makan kurma

kurma ni bagus sebab die bnyak sangat khasiat kan..tapi awas, kalau ibu mengandung tu ade kencing manis, eloklah dikurangkan pengambilan kurma..seulas sehari adalah sudah mencukupi.

2. amalkan meminum madu sebelum tido
madu ni pula dapat meningkatkan daya tahan ibu semasa mengandung..juga sebagai rawatan untuk merawat penyakit tidak lena tido malam..madu juga boleh mengelakkan ibu daripda tension dan juga memberi bekalan tenaga kepada ibu.

3. makan hati lembu
huuuu..saye tak tahu yang, hati yang dimaksudkan adalah hati lembu bukan hati ayam..patot lah hb x naik2 walupun makan hati ayam bagai nak rak..kihkihkih..take note ye para-para ibu yang bakal mengandung..hati lembu bukan hati ayam.




4. banyakkan makan bayam
bayam memng bagus untuk naikkan paras hemoglobin okey...google lah kat mane2 pun, kompem orang suggestkan bayam

5. banyakkan minum susu
susu ni memng bagus lah..ibu mengandung wajib minum susu untuk memastikan kesejahteraan anak di dalam perot anda.. kalau ade specises macam saya yang tak boleh atau minum susu, cubalah minum annum materna chocolate..rase nyer sedap sangat :)

credit
okey, itu sahajalah perkongsian ibu mengandung yang baru setahun jagung mengandung ini..salah silap harap dimaapkan :)
tq 

Glitter text generator

1 comment:

Anonymous said...

semoga dpt lahirkan bayi yg sihat dan comel :) dan semoga kesihatan jua terjaga..


kuat kuat!