23 April 2012

Untuk Doctor dan Juga Pemandu dan Penunggang dan pembonceng

alhamdulillah, dah masuk lebih kurang 2 bulan menjalani latihan dalam kamar..skarang ni bnyak buat litigation works and of course buat files accident yang sangat mengundah rase menyampah di hati..
kesian kan?

i'm not so sure about the medical report made by the doctor in charge..every case must have some problem..terutamanya, perbezaan antara report polis dan laporan perubatan mangsa..kebiasaannya, dalam laporan perubatan, some doctors are to specific and some doctors always reported some general injuries only..kadang-kadang saye tertnya-tanya, adakah doctor mempunyai hak untuk meringkaskan setiap laporan perubatan pesakitnya?

sebagai contoh, kdang2, di dalam repot polis, mangsa kemalangan melaporkan bahawa dia mengalami luka pada bahagian kaki, tangan, muka dan siku..selain itu, mengalami seliuh pada bahagian pergelangan kaki..namun, apabila membaca laporan perubatan yang disediakan, segala luka-luka itu tidak dilaporkan..mengapa?adakah itu hak seorang doktor untuk merepotkan kecederaan-kecederaan kecil atau adakah doctor malas?

bila segala repot mengenai injury itu tidak terkandung di dalam laporan perubatan, maka, insurance kemalangan tidak dapat dibuat dengan sebaiknya.. itu merugikan mangsa kemalangan..hak mereka hilang :(

oleh yang demikian, to doctors please report each injury suffered by ur patient. and to readers, make sure, if anda mengelami kecederaan semasa kemalangan, doctor yang merawat anda melaporkan segala kecederaan yang anda alami..rugi woo kalau x der dalam repot perubatan..:)

thats all..just sharing. tq :)
Glitter text generator

No comments: