08 June 2011

Himpunan Tips untUk Lelaki Budiman & Perempuan Rupawan (part 1)

 ini adalh huraian peribadi saye..sile jangan terlalu sensitip bile bace okey..lain orang lain huraian nyer..paham ke tidak :) berikot adelah tips yang saye rase logik untuk diamalkan..mahupun perempuan atau pun lelaki..rumah tangga yang harmoni wjud bila ada insan-insan yang berfikiran terbukan dan logic.

1. Bila saja anda pulang ke rumah, carilah dia dahulu sebelum anda lakukan perkara lain dan peluklah dia. (errk..kalau i, u x payah peluk pun i paham.. busuk kot..errkkk)

2. Tanya kepadanya soalan-soalan yang tertentu menunjukkan anda sedar apakah yang dia rancang untuk lakukan hari ini.

3. Latihlah diri anda untuk mendengar serta bertanya soalan kepadanya.

4. Bentengi diri anda untuk menyelesaikan masalahnya, tapi tunjukkan sifat memahami anda.

5. Berikan padanya perhatian yang sebenar tanpa menunggu dia memintanya selama setengah jam setiap hari.(jangan betul sangat sampai set 30 minutes kat jam tu..kalau buat jugak, kompem lempang adalah hadiah terbaik untuk anda)

6. Bawakan kepadanya hadiah yang mengejutkannya pada bila-bila masa lebih-lebih lagi pada tarikh atau perayaan yang bermakna.(oh, yang ini, kalau hang x dak duit, x payah lah..biarlah berkemampuan..nie sebuk nak buat suprise, beras dah habis x pulak beli..huhu)

7. Rancanglah masa untuk bersamanya beberapa hari sebelum itu,jangan menunggu hingga malam Jumaat kemudian bertanya pula apakah yang hendak buat.(okey, tiada komen..belum kawen )

8. Jika pada suatu malam, dia merasa letih atau terlalu sibuk untuk memasak, tawarkan diri anda untuk memasak pula.(yang ini seperti impian yang x mungkin jadi kenyataan kan cik tunang?)

9. Selalulah memujinya dari segi kecantikan dan keanggunan rupa parasnya.(hahahha..x payah cakap pun x per..dah tahu..errrkkk)

10. Akui perasaannya bila dia merasa marah.(mesti cik tunang letih nak akui nya, ari-ari kot marah)

11. Tawarkan bantuan kepadanya bila dia merasa letih dan penat.(hopefully )

12. Jadualkan mana-mana perjalanan lebih awal agar dia tidak kelam kabut membuat persediaan. (sile take noted wahai semua lelaki..jangan buat rancangan ikot kepala otak u all jer...lelaki biase lah, konon nak g makan angin..dier kuar melenggang masuk kete start enjin jalan, yang isteri pulak, mane sibuk dengan anak, bekal makan nak kunci rumah..oh, mintak cik tunang tidak begitu)

13. Sekiranya anda terlewat, jangan lupa untuk menelefon dia dan beritahu dia tentang hal itu.(*_________________*)

14. Bila dia mahukan sokongan anda dengan bertanya mengenai sesuatu perkara, katakan ya atau tidak. Jangan jadikan dirinya rasa bersalah kerana bertanya.(sile amalkan ini)

15. Semasa perasaannya tersinggung, berikan padanya rasa simpati anda dan nyatakan kepadanya ‘Saya kasihan awak tersinggung’. Kemudian diamlah, biarkan dia dapat merasakan bahawa anda memahami yang dia tersinggung.(guna ayat lain yang same maksud boleh x..erkk..cam skema sangat kalau menuturkan kata sebegitu..hihi)

yang penting kan, jangn same2 sibuk dan cakap..kalau lelaki cakap, pompuan dengar, macam itulah..itulah cara mengamalkan tips yang betul..silap amal, mahkamah lah tempat ketemu lagi..kan?kan?

.okey..thats all.thanks for reading :)

Glow text generator

5 comments:

tity said...

nice sharing..insyaallah akan jadi pasangan yg baik jika diamalkan.. :)

NomborSebelas said...

nie kalo nik azlam tak ikut nie.tak tahu ler...keh keh keh

Mama Un-A-nas said...

hahahha..wat to do kalau dier x nk ikot..kuikui

nek nik nok said...

ehem ehem... no 11 tu yg kena baca btul2..

Mama Un-A-nas said...

bantuan apakah yang anda ingin kan?hahahha