23 June 2011

BOS DAN PEKERJA

ALHAMDULILLAH...

finally i got an idea tu meraban dekat belog kan..tapi..keje banyak..tapi..nak jugak merepek kan...selepas seketika belajar untuk mengadaptasi politik office, maka, rasa nya terbuka hati untuk mengatakan sesuatu yang mungkin menyentap sanubari bos mahupun para pekerja yang ari-ari pura-pura rajin kan..*salh..itu saye jer..


for me, the most important thing bile anda sudah bekerja dibawah kelolaan seorang boss, anda perlu ingat, anda hanyalah KULI....bile ingat diri kita kuli actually, kite ingat untuk BERKHIDMAT UNTUK ORANG YANG BAYAR GAJI KITA.. bukan kah begitu..

wahai pekerja sekalian, jika anda memng tidak gemar untuk jadi KULI, maka cubalah bangit  bangkit sendiri, bukak business dan jalankan sendiri..bukan setakat title boss anda dapat, title KULI pun ada boleh dapat skali tau!

bukan nak marah orang yang tidak sedar diri yang dirinya kuli, tapi rase kesal bile kuli yang lebih tinggi dari kuli yang lain berlgak macam boss..hah?x paham or x penah rase? KULI OVERSHADOW the BOSS..

BOss pun x penah mintak ditakuti or digeruni oleh pekerja..mereka cume harapkan respect dari pekerja..itu shaja.yang pekerja which is kuli nak meroyan takotkan boss kenapa? yer lah, sebaik mana pun boss tu mesti ader orang x suke dekat dier..nak buat macam mane, manusia ini kan pelbagai..

sebagai seorang manusia yang sedang meningkat usia, ingin saya nasihatkan kepada kakak2 yang tua yang suke mengampu boss dan bile x berjaya suke sangat nak lepaskan kemarahan dekat kuli-kuli yang kecil..bawak2 tobat lah..INGAT COMPANY TU BAPAK NGKO YANG PUNYER!!!

okey, tatapi lah beberapa keping gambo saye sebagai pekerja dan Bos2 yang double triple sporting..hiahiahia

one of partner at my office..i love this pic..nice :)

a family of KHAIRUL SOFIAN ANUAR & CO KUALA TERENGGANU okey!

very sporting boss :)


*nie memng kerja sia-sia sebab setahu saya kakak2tua itu x ada facebook..hahahhaha dan mereka kompem x kan bace :) onemore thing, post ini, x der makna nyer nak bodek boss..


Glow text generator

No comments: