12 February 2019

MANFAAT POLIFENOL DALAM VIVIX

Apa itu Polifenol?
Polifenol adalah fitokimia, bermakna sebatian yang terdapat dengan banyaknya dalam makanan semulajadi yang mempunyai sifat antioksidan.Terdapat lebih daripada 8000 polifenol yang dikenal pasti terdapat dalam makanan seperti teh, wain, coklat, buah-buahan, sayur-sayuran, dan minyak zaitun (extra virgin).

Polifenol memainkan peranan penting dalam mengekalkan kesihatan dan kesejahteraan anda dimana ia bertindak sebagai antioksidan untuk melindungi sel-sel di dalam badan anda daripada kerosakan radikal bebas dan membantu mengawal penuaan.

Jika badan anda tidak mendapat perlindungan yang mencukupi, radikal bebas boleh menjadi berleluasa, menyebabkan sel-sel anda berfungsi dengan baik. Ini boleh membawa kepada kemusnahan tisu dan meletakkan anda berisiko mendapat penyakit kritikal seperti penyakit jantung, kanser, dan penyakit Alzheimer.

Antioksidan boleh dibahagikan kepada tiga kumpulan utama:
  1. Karotenoid
  2. Sulfida allyl, yang terdapat dalam bawang putih dan bawang
  3. Polyphenols3,4 (juga dikenali sebagai phenolics)

Jenis-jenis Polifenol

Polifenol boleh dibahagikan kepada empat kategori. Untuk pengetahuan, polifenol pada tahap tinggi terdapat pada kulit tumbuh-tumbuhan.
4 kategori Polifenol
A. Flavonoid (mengandungi antioksidan dan anti radang, terdapat pada buah-buahan, sayur-sayuran, kekacang, wain merah, dan teh hijau)
  • flavon
  • flavonols
  • Flavanones
  • isoflavon
  • anthocyanidins
  • Chalcones
  • Catechins
B. Stilbenes, terdapat dalam wain merah dan kacang tanah (resveratrol adalah yang paling terkenal)

C. Lignans, yang ditemui dalam biji seperti rami, kekacang, bijirin, bijirin, buah-buahan, alga, dan sayur-sayuran tertentu

D. Asid fenolik
  • asid hydroxybenzoic, terdapat dalam teh
  • asid Hydroxycinnamic dijumpai di dalam kayu manis, kopi, blueberry, kiwi, plum, epal, dan ceri
So, berikut adalah 8 kebaikan polifenol untuk manusia. 

Berita baik! Anda boleh beli Vivix pada harga lebih jimat dengan mendaftar sebagai ahli Shaklee, dan terus nikmati penjimatan sehingga 20%. Beli 2 botol Vivix, dan dapat keahlian Shaklee percuma + penghantaran kurier percuma seluruh Malaysia + cash rebate bulan hadapan. Best sangat!
WhatsApp Mama Una di 0193342290 / 0192122290 (Nik) untuk mendaftar keahlian + pembelian Vivix.
Jadual pemakanan dan konsultasi berterusan diberikan eksklusif untuk customer yang membuat pembelian Vivix dan produk Shaklee daripada Mama Una.
*DISCLAIMER
These statements have not been evaluated by the Food and Drug Administration. These products are not intended to diagnose, treat, cure, or prevent any disease.
Kami ialah Pengedar Sah Shaklee di Taman Melati, Wangsa Maju, Ampang, Gombak dan kawasan sekitar. Penghantaran produk Shaklee menggunakan kurier ke seluruh Malaysia. Untuk order produk, daftar keahlian, atau peluang jana pendapatan dengan Shaklee, hubungi:
Call/ SMS/ WhatsApp : 019-3342290 / 019-2122290
E-Mail : lucky_hanim@yahoo.com
Daftar keahlian Shaklee di “Join Now“ sekarang & nikmati penjimatan hingga 20%.

No comments: