27 September 2018

SPERMA BERMASALAH KERANA MEROKOK : BAGAIMANA VIVIX MEMBANTU

BAGAIMANA VIVIX MEMBANTU MASALAH KESUBURAN?

Assalamualaikum. Dah baca post mama una semalam tak? Berkenaan macam mana sperma terkesan akibat aktiviti merokok? Kenapa masalah kesuburan selalu berlaku pada pasangan yang merokok?

KORANG TAHU TAK?

Kajian menunjukkan lelaki yang merokok akan menghasilkan sperma yang kurang berkualiti. Antara kesan-kesannya adalah:

✅Bilangan sperma : Penurunan sebanyak 23% dalam kiraan sperma lelaki yang merokok.


Ini kerana bahan kimia mencegah penyerapan vitamin dan mineral seperti kekurangan vitamin B12, vitamin E dan zat galian. Merokok merendahkan tahap hormon kesuburan diperlukan untuk pembiakan sperma dalam kilang. Kadar peratusan bilangan sperma boleh merosot daripada beratus-ratus juta kepada satu angka dalam keadaan serius. Mama Una harap agar maklumat ini dapat membuka minda dan mendorong anda untuk berhenti merokok.

✅Pergerakan Sperma : Penurunan sebanyak 13% terhadap pergerakan sperma lelaki yang merokok.

Merokok juga mengganggu pergerakan sperma. Pergerakan sperma ialah keupayaan bergerak secara ke depan memasuki pangkal rahim (serviks) dan salur Fallopio untuk berjumpa dengan ovum (telur) bagi proses persenyawaan. Sperma perlu bergerak laju dan sehala supaya dapat bergerak dalam kelajuan baik supaya mudah sampai ke destinasi. Ini terhalang akibat merokok. Bilangan sperma yang sampai tidak cukup untuk berinteraksi dengan ovum (telur) bagi memudahkan penetrasi satu sperma ke dalam telur semasa proses persenyawaan.

✅Morfologi Sperma : Lelaki yang merokok akan menghasilkan sperma yang tidak normal.



Menurut kajian pakar infertiliti, merokok merosakkan sperma secara terus apabila tercemar dengan bahan toksik yang menyebabkan kerosakan kepada protein dan nutrien pada sperma. Proses kerosakan sperma meningkat ketara apabila amalan merokok berpanjangan.

KESIMPULAN

Secara keseluruhannya, peratus kesuburan bagi lelaki yang merokok akan berkurang sekaligus memberi kesan tehadap kiraan sperma, pergerakan sperma dan morfologi sperma. So, bila perkara ini tidak di kawal, peluang untuk mendapatkan zuriat adalah lebih rendah.



Untuk itu, mama una cadangkan kepada mereka yang merokok untuk berhenti merokok! Berhentilah. Merokok ini banyak buruk daripada baik. 

Amalkan pemakanan yang sihat, hiduplah dengan gaya hidup yang sihat. Mama Una cadangkan untuk ambil vivix. Vivix boleh membantu mengurangkan ketagihan merokok!

APA YANG VIVIX BUAT?

Vivix membantu mengurangkan ketagihan nikotin. Vivix mengandungi polyphenols yang mengurangkan kerosakan sel. Vivix membantu stabilkan sel dan rawat satu persatu sel yang rosak akibat merokok. So, kadar kerosakan sperm akibat merokok dapat di kurangkang seterusnya meningkatkan peluang untuk mendapatkan zuriat.

Dalam 1 kajian yang dijalankan oleh Dr. Erica Nikiforuk pada  January 2014, menyatakan Resveratrol mempunyai peranan dalam memelihara kesuburan, melindungi sel-sel telur yang tidak matang dan berpotensi dalam memanjangkan usia  kesuburan. 

Selain itu vivix juga mampu mengurangkan withdrawl simptom sewaktu proses untuk berhenti merokok.

Mama Una share beberapa testimoni berjaya.




Maka, jika sedang cuba conceive, better usaha datang daripada kedua dua belah pihak. Berhentilah merokok. Bukan bagus pun kan? 

Berita baik! Anda boleh beli Vivix pada harga lebih jimat dengan mendaftar sebagai ahli Shaklee, dan terus nikmati penjimatan sehingga 20%. Beli 2 botol Vivix, dan dapat keahlian Shaklee percuma + penghantaran kurier percuma seluruh Malaysia + cash rebate bulan hadapan. Best sangat!

WhatsApp Mama Una di 0193342290 / 0192122290 (Nik) untuk mendaftar keahlian + pembelian Vivix.

Jadual pemakanan dan konsultasi berterusan diberikan eksklusif untuk customer yang membuat pembelian Vivix dan produk Shaklee daripada Mama Una.

*DISCLAIMER

These statements have not been evaluated by the Food and Drug Administration. These products are not intended to diagnose, treat, cure, or prevent any disease.

Kami ialah Pengedar Sah Shaklee di Taman Melati, Wangsa Maju, Ampang, Gombak dan kawasan sekitar. Penghantaran produk Shaklee menggunakan kurier ke seluruh Malaysia. Untuk order produk, daftar keahlian, atau peluang jana pendapatan dengan Shaklee, hubungi:

Call/ SMS/ WhatsApp : 019-3342290 / 019-2122290

E-Mail : lucky_hanim@yahoo.com

Daftar keahlian Shaklee di “Join Now“ sekarang & nikmati penjimatan hingga 20%.





No comments: