30 September 2018

ADAKAH VIVIX HALAL?

السَّلاَمُ عَلَيْكُمْ وَرَحْمَةُ اللهِ وَبَرَكَاتُهُ

Ramai yang duk takut nak makan vivix. Ada yang tak bertanggungjawab menyebarkan berita palsu. Vivix itu ada alcohol katanya. Ada "red wine"


ADAKAH VIVIX HALAL?  🤔

Mencari yang halal itu wajib bagi umat islam.  So,  ramai yang tanya,  Vivix Shaklee ni halal ke?Mama Una makan ke vivix? Nasib baik dia tak tnya, Mama Una nak masuk neraka ke minum vivix ni? Sentap la mak.

Shaklee mempunyai sijil halal tapi bukan di keluarkan oleh JAKIM. Sijil halal shaklee dikeluarkan oleh Islamic Services of America (ISA) yang merupakan badan pengeluar sijil halal yang diiktiraf di USA.


💗 Di seluruh dunia,  bukan JAKIM sahaja pengeluar sijil halal.

💗 Setiap negara mempunyai badan pengeluar sijil halal sendiri.  Contohnya.
🌻 Jabatan Kemajuan Islam Malaysia     (JAKIM)
🌻 Majlis Ugama Islam Singapura (MUIS)
🌻 Islamic Services of America (ISA)

💗 Setiap badan pengeluar sijil halal sesuatu negara hanya boleh mengeluarkan sijil halal untuk produk keluaran negara tersebut sahaja.  Badan pengeluar sijil halal TIDAK BOLEH MENGELUARKAN SIJIL HALAL UNTUK PRODUK KELUARAN NEGARA LAIN.

💗 So,  JAKIM tak boleh la letak logo halal dekat botol Vivix kan?  Vivix bukan produk keluaran Malaysia. Packaging semua from USA. So, JAKIM tak hangkut mesin dia nak cop halal kat sana. haha.  😘


💗 Sijil halal shaklee dikeluarkan oleh ISA berada  dalam senarai badan pengeluar sijil halal luar negara yang diiktiraf oleh JAKIM.



Berita baik! Anda boleh beli Vivix pada harga lebih jimat dengan mendaftar sebagai ahli Shaklee, dan terus nikmati penjimatan sehingga 20%. Beli 2 botol Vivix, dan dapat keahlian Shaklee percuma + penghantaran kurier percuma seluruh Malaysia + cash rebate bulan hadapan. Best sangat!

WhatsApp Mama Una di 0193342290 / 0192122290 (Nik) untuk mendaftar keahlian + pembelian Vivix.

Jadual pemakanan dan konsultasi berterusan diberikan eksklusif untuk customer yang membuat pembelian Vivix dan produk Shaklee daripada Mama Una.

*DISCLAIMER
These statements have not been evaluated by the Food and Drug Administration. These products are not intended to diagnose, treat, cure, or prevent any disease.

Kami ialah Pengedar Sah Shaklee di Taman Melati, Wangsa Maju, Ampang, Gombak dan kawasan sekitar. Penghantaran produk Shaklee menggunakan kurier ke seluruh Malaysia. Untuk order produk, daftar keahlian, atau peluang jana pendapatan dengan Shaklee, hubungi:

Call/ SMS/ WhatsApp : 019-3342290 / 019-2122290
E-Mail : lucky_hanim@yahoo.com
Daftar keahlian Shaklee di “Join Now“ sekarang & nikmati penjimatan hingga 20%.



No comments: