10 July 2010

~MEK~

"mu cari lagu nice tajuk metafora -dgr lrik die" - soul -

Metafora by NICE

Sekerat akar mampu kuhulur padamu
Di saat dikau terkapai dan kelemasan
Di arus hidup yang tinggal sejengkal cuma
Katamu kau tak bisa berenang ke sana

Engkaulah teman tanpa sangsi dan curiga
Setelah aku mendengar lirih ratapmu
Harumnya sekuntum melati di embunan pagi
Sewaktu kita melewati sebidang tanah perkebunan
Persahabatan

Tersasar aku di dalam mentafsir
Aksara jujur dan ketelusan yang terpamer di wajahmu
Terlalu naďf untuk ku fahami
Metafora puisi dusta dan personafikasi

Sukarnya untuk aku membuktikan
Kebenaran yang berpihak padaku
Kerna peluang langsung tiada padaku
Sedarlah aku erti senyuman
Ada dendam yang tidak pernah padam
Pada lirik matamu ada pedang tajam yang merejam
Ohh….

Terima kasih atas pengalaman itu
Mengajak aku kembali mengenal diri
Terpaksa lagi menyusuri jalan-jalan sepi
Masih bisakah kutemui sekuntum melati mewangi yang tidak berduri

nak dengar lagu?? kat cNi..Klip kuat2..hahha

saya mungkin x mengerti secara keseluruhannya.. tetapi sedikit kebenaran terselit dlm lirik itu.. i thinking u want to make me understnd about something?rite soul?? i'm trying...Sesekali Diuji.. mungkin Ini lah kemampuan yang Allah berikan dan inilah ujian yang sesuai untuk saya setelah saya leka dengan  nikmat Allah maka sedikit ujian diberikan.... Got it.. All about life.. i should berdiri sendiri untuk berjaya.. masalh x pernah selesai if x hadapi..saya mungkin jahat untuk satu ketika dahulu dan bukan lagi sekarang.. BERTUKAR (jerit kuat2 macam cite kat tV tu).. .got problem?? sile hubungi talian yang anda rasa mahu.Thanks a loT for dat lyrics..i'm still trying to understand the main point...With that, i'm smiling =)

1 comment:

hannaani said...

kannnn.lyric mmg sentap habes lah :)