07 April 2019

CERITA TENTANG ANAS

السَّلاَمُ عَلَيْكُمْ وَرَحْمَةُ اللهِ وَبَرَكَاتُهُ
Ada yang pm mama una, Anas dah tak kene attack dah ke? Korang mesti pernah baca kan kisah anas 10 hari warded sebab pneumonia.
pneumonia-anak batuk-ikhtiar batuk-anak sakit Alhamdulillah. Sekarang tak de attack dah. Now, baru berkesempatan nak menulis panjang sikit. Mama una nak cerita sikit tentang lifestyle Anas sekarang. hahaa lifestyle sangat kan. haha

Actually, Anas pun macam kanak kanak biasa. Mudah batuk selsema demam semua. Tapi last dia warded tahun 2016 dan itulah last attack yang dia kene teruk. Wayar berselirat. On oksigen 9 hari, siap xray dan kene buat fisio sekali.
2017 dia demam sekali. Tapi bukan sebab batuk. Sebab tonsil bengkak. Musim panas kurang minum air. Alhamdulillah. Tak ade drama check in wad di hospital. Alhamdulillah. Normal lah anak demam kan. Sebab nak build up imun dia.

Mama Una selalu offer kat orang untuk bagi anak Omega Guard. Tapi ramai jugak menolak. No harm. Mama Una just suggest apa yang Mama Una amalkan untuk Anas. Alhamdulillah. Dia okey. Anas memang amalkan omega guard sejak dia usia 1 tahun. Selepas warded 2016, mama una tingkatkan kualiti susu dengan omega guard. korang tahu tak ibu yang memberikan susu badan pada bayi mereka mempengaruhi kesihatan anak secara tak langsung. Jika pemakanan ibu baik, insyaAllah ibu akan menghasilkan susu yang baik dan berkhasiat untuk anak.


Mama Una suggest saja. Kalau orang beli itu pilihan. Tak beli juga pilihan. Ada orang dia pilih minyak ikan jenama lain. Dalam bentuk candy or liquid. Mama Una tak prefer yang tu sebab ada sugar and bukan pure fish oil. Im just trying untuk pilih yang terbaik. Omega guard Shaklee memang berbeza dengan minyak ikan di pasaran.
Banyak ke bagi omega kat anak? Mama Una ikot keperluan yang disuggestkan sahaja. Sebiji sehari. Tapi bukan hari hari pun. Itu supplement. Mama una bagi untuk tampung keperluan nutrisi Anas. So, bila cukup nutrisi, badan dia sihat.

Sebotol omega guard, untuk kanak kanak tahan 3 bulan atleast. Berbaloi kan.
End of Mac 2019 dia selsema selsema. Dia sendiri mintak omega guard. Makan everyday. Alhamdulillah. Settle dalam masa seminggu. Mama Una bukan doctor. Tapi anak kita, kita kenal. Supplement bukan ubat, tapi ikhtiar untuk anak sihat.
Kalau sakit kita terus ke hospital. Tapi untuk kes Anas, dan budak berusia dua tahun ke bawah memang elak bagi ubat batuk. Unless doctor prescribe. Jangan pergi beli ubat batuk sendiri tau.
Kalau anak yang masih menyusu badan, ibu elok amalkan omega guard. Kerana DHA dalam susu ibu bergantung kepada pemakanan ibu. Ibu makan yang baik baik, anak pun dapat khasiat yang baik.

Best kan? So, itu sahaja. Semoga bermanfaat untuk semua.
Ya, Mama Una jual Shaklee dan berkongsi kebaikan untuk semua. Bukan nak untung semata, tapi nak semua ibu merasa nikmat melihat anak membesar dengan sihat, happy menikmati zaman kanak kanak mereka bukan habiskan masa di tilam keranan tak sihat.
Kalau nak tahu lebih pasal breastfeeding dan apa yang shaklee offer untuk anak anak boleh pm mama una tau. 
Berita baik! Anda boleh mendapatkan supplement Shaklee daripada Mama Una. Daftar sebagai ahli untuk menikmati bonus pada setiap pembelian dan tips tips kesihatan. 
WhatsApp Mama Una di 0193342290 / 0192122290 (Nik) untuk mendaftar keahlian + supplement.
Jadual pemakanan dan konsultasi berterusan diberikan eksklusif untuk customer yang membuat pembelian produk Shaklee daripada Mama Una.
*DISCLAIMER
These statements have not been evaluated by the Food and Drug Administration. These products are not intended to diagnose, treat, cure, or prevent any disease.
Kami ialah Pengedar Sah Shaklee di Taman Melati, Wangsa Maju, Ampang, Gombak dan kawasan sekitar. Penghantaran produk Shaklee menggunakan kurier ke seluruh Malaysia. Untuk order produk, daftar keahlian, atau peluang jana pendapatan dengan Shaklee, hubungi:
Call/ SMS/ WhatsApp : 019-3342290 / 019-2122290
E-Mail : lucky_hanim@yahoo.com
Daftar keahlian Shaklee di “Join Now“ sekarang & nikmati penjimatan hingga 20%.

No comments: