24 February 2018

SUPPLEMENT TERBAIK UNTUK MASALAH MORNING SICKNESS

السَّلاَمُ عَلَيْكُمْ وَرَحْمَةُ اللهِ وَبَرَكَاتُهُ
Post ini Mama Una nak cerita sikit mengenai supplement yang sesuai untuk ibu yang selalu mempunyai masalah morning sickness setiap kali mengandung.

Mama Una suggest untuk 3 benda ni. yang mana mama una rasa sangat bagus untuk diamalkan oleh ibu ibu sewaktu mengandung. Selain mendapat nutrisi yang lengkap, masalah morning sickness yang teruk dapat di atasi.

So, this is 3 supplements from Shaklee that i love to share to all mommies struggling fighting morning sickness.

ENERGIZING SOY PROTEIN (ESP) 

Yang pertama adalah ESP.  Satu Tong ini boleh tahan 1-2 bulan. Kenapa ESP? Di awal kehamilan, adalah suatu yang normal bagi ibu mengandung mengalami morning sickness dan alah yang teruk sehingga muntah-muntah. Kita juga akan merasa loya dan mual terutama apabila perut kosong.

ESP Shaklee membantu membekalkan tenaga yang berpanjangan sepanjang hari. Perut juga akan rasa kenyang lebih lama. ESP Shaklee mudah di hadam berbanding makanan berprotein yang lain. 

Selain itu, ESP adalah minuman berprotein yang rendah Indek Glisemiknya (GI). Makanan yang rendah GI melambatkan penyerapan glukosa di usus kecil. Ini membuatkan ibu berasa kenyang untuk masa lebih lama walaupun pengambilan saiz makanan yang kecil. Ibu tak perlu memaksa diri untuk mengambil makanan dalam kadar yang banyak semata mata kerana bimbang bayi dalam kandungan tidak mendapat nutrisi yang cukup kerana ibu kerap muntah muntah. ESP mampu memberikan nutrisi untuk ibu dan bayi seterunya memberikan tenaga yang lebih untuk si ibu.

PEPPERMINT GINGER PLUS

Yang kedua adalah Peppermint Ginger Plus. Peppermint Ginger Plus nie adalah gabungan daripada 4 jenis herba iaitu daun pudina, halia , pokok adas dan cekur manis. Hasil dari gabungan herba-herba yang sangat sinonim dengan rawatan tradisional maka terhasil la peppermint Ginger Plus. 

Kombinasi herba dari timur dan barat ini kesemuanya mempunyai kelebihan tersendiri yang dipercayai dalam perubatan tradisional, telah digunakan sejak berkurun lamanya untuk memberi kelegaan pada tubuh. 
  • Melegakan otot perut dengan memberi kesan penenang 
  • Mengurangkan gastrik akibat lebihan angin dalam usus 
  • Merangsang rembesan enzim dan jus gastrik untuk pencernaan makanan 
  • Mengurangkan pedih ulu hati, kembung perut
  • Mencegah rasa loya, muntah, sendawa dan mabuk laut 
  • Menyelesaikan masalah penghadaman dan rasa sakit pada abdomen
B COMPLEX 
Yang ketiga adalah B Complex. Terkejut tak kenapa b complex? B Complex Shaklee adalah vitamin B lengkap dengan vitamin B 6.Vitamin B 6 merupakan salah satu daripada lapan vitamin B. Kesemua lapan Vitamin B memainkan peranan penting dalam membantu tubuh manusia untuk menukar makanan, terutamanya lemak dan protein kepada tenaga. 

Penting untuk ibu mengandung untuk bertenaga sepanjang kehamilan. B Complex juga perlu untuk kulit yang sihat, rambut dan mata, dan sangat penting untuk fungsi hati dan sistem saraf. Tubuh juga memerlukan vitamin B6 untuk membuat hemoglobin, molekul dalam sel-sel darah merah yang membawa oksigen ke sel-sel badan.

B6 juga telah digunakan sejak tahun 1940-an untuk mengelakkan morning sickness. Ramai wanita mendapati bahawa mengambil B6 tambahan semasa bulan-bulan awal kehamilan sangat mengurangkan morning sickness. Beberapa kajian mendapati B6 ia adalah rawatan berkesan untuk loya.


Paham ke apa yang Mama Una explain pasal supplement semua tu? Ada masalah morning sickness? Jom cuba supplement from shaklee. Beli dengan mama una untuk advice yang terbaik. 0193342290

Thanks for reading 💗

No comments: