12 February 2018

GOUT : GOUT AYAH LEGA SELEPAS AMALKAN ALFALFA

السَّلاَمُ عَلَيْكُمْ وَرَحْمَةُ اللهِ وَبَرَكَاتُهُ

Hari ini mama una nak cerita pasal gout. Mama Una selalu jugak dapat customer yang ada masalah gout. Kesian, seafod tak leh makan, makan kena berpantang kan.

Mama Una selalu dengar orang cakap, gout ni biasanya orang tua yang kena. Orang lelaki. Biasanya orang lelaki ni tak jaga makan kan. Sejak muda makan ikot selera, dah tua mendaptlah kan.

Sebab itu, mama una sangat strict sekarang dengan husband. takot dia sakit tua nanti. Dah sama sama tua, siapa nak jaga siapa. Anak anak nanti mesti ada komitmen jugak kan. Tak salah kalau kita start jaga diri dulu. Tua nanti tak ada lah masalah nak pergi Masjid. Boleh pergi Masjid gaya orang muda.

So, jom baca, 

APA ITU GOUT?



Penyakit Gout merupakan satu bentuk arthritis yang disebabkan oleh hyperuricemia. Hyperuricemia ditakrifkan sebagai aras plasma urate (asid urik) melebihi 420 ?mol/L (7.0 mg/dL); hyperuricemia adalah ciri-ciri utama gout dan pasti ada bagi penyakit gout walaupun aras asid urik yang tinggi tidak semestinya bererti seseorang itu akan mengidap penyakit gaut.Gout memang sudah sebati dikaitkan sebagai penyakit lelaki dan ia jarang sekali berlaku kepada wanita. Jika ada pun, kemungkinan berlaku hanyalah selepas wanita mengalami menopaus.


Sakit gout adalah berpunca daripada pembentukan kristal-kristal asid urik di dalam cecair sendi. 



Apabila tahap asid urik dalam darah ini terus meningkat, sebahagian asid urik ini akan membentuk “kristal asid urik” pada bahagian sendi-sendi dan ini akan menyebabkan sendi ini mengalami sakit, sukar di bergerak, pembengkakan dan inflamasi. Gout selalunya menyerang sendi pada ibu jari kaki seperti gambar.

KELEBIHAN ALFALFA MEMBANTU GOUT


Alfalfa berfungsi dengan membantu untuk meneutralkan dan mengurangkan tinggi paras asid urik dalam darah. Apabila kita amalkan alfalfa, maka Insya Allah masalah asid urik yang tinggi dapat di kawal.

Alfalfa mempunyai ciri-ciri anti-radang dan antioksidan semulajadi. Maka pengambilan alfalfa mampu mengurangkan rasa sakit pada bahagian kaki dan tumit yang bengkak kerana serangan gout. Jadi ia adalah satu pilihan yang sangat baik untuk melegakan gout. (Rujukan)

Selain itu, pengambilan alfalfa secara konsisten mampu mengurangkan serangan gout. Walaubagaimanapun, jika gout menyerang, dinasihatkan untuk mendapatkan nasihat doktor, mengambil ubat disamping meneruskan pengambilan Alfalfa.

Mama Una share kan satu testimoni alfalfa yang berjaya mengurangkan masalah gout yang dihadapi oleh pesakit gout sendiri. Tak selesa kan bila sakit. so, elok kita cegah sebelum parah.



Untuk testimoni ini, pesakit mengambil supplement tambahan untuk ikhtiar gout. So, sesiapa yang berminat untuk dapatkan Alfalfa dan supplement lain yang berkaitan dengan masalah kesihatan korang, boleh terus wassap mama una di 0193342290.

Thanks for reading 

No comments: