03 June 2013

Almond Bread Finger

yeaaahh..another project.. kali ni aku buat bread finger..finger bread..hahaha..yang ni memng paling senang lah..pejam mate pun boleh buat mak noks...

korang intai-intai dulu gambar versi malas hapload bnyak2 aku ni...



bahan-bahan:
1. roti gardenia (aku suke ni sebab lembut sangat)
2. unsalted butter
3. serbuk badam

cara-cara:
mula2, sapukan butter kat atas roti tu..then, tabur serbuk almond..jangan banyak2...pastu kan kite buang bahagian keras yang tepi tu..pastu potong panjang-panjang macam jari..hikhikhik.. bakar pada suhu 180c dalam 15-20 minit. siap..


kalau tgk dalam gambar, koti tu aku cantum 2 keping.. ekceli x payah pun x per.. x cantum lagi sedap weh.. untuk buat almond finger ni, aku rase, x payah buat bnyak2 sebb takot cepat rosak dan x fresh untuk kasi kat prince or princess.. buat sikit2 bagi menjamin kualiti makanan anak..eceece..daaa...

menikmati  :)

No comments: