31 May 2013

Banana cookies

Ecece..bersarang blog aku..sibuk sangat lah seminggu dua ni kan..court matter byk sangat, pastu dpt rezeki temuduga bagai, memng blog terus dilupakan...
Ok...today aku share.resepi cookies.plak ye...hihi...


Bahan bahan
1. Secawan tepung atta (tepung capati)
2.setengah cawan tepung jagung
3. 2 sudu tepung gandum
4. Sebiji pisang
5. Cream cheese sukatan ikot perasaan sendiri
6. Unsalted butter sukatan pakai andaian sendiri

Cara cara
Mudah dan sangat senang, lenyek pisang dan gaul kesemua bahan2 tu sampai sebati...dah jadi doh y x lekat kat tangan, korang rehatkan doh selama 15 minit..then bleh canai and tekap dgn acuan kuih y korang suke. Bakar pada suhu 180c selama 15-20minit..


masuk kan pisang y dah di lenyek dan terus adun
perap 15 minit
ade 3 bentuk je y aku guna



tara..siap...

Korang layan la gambar aku snap ni ye..aku x pkai rolling pin bagai nak canai doh tu..hohoho..aku pkai tangan y dicuci bersih aje..hahaha...okey bye..



No comments: