03 June 2013

Millet

haish..aku terskip lah cara masak millet ni..hadeey..seriously lah kan aku duk janji nak share cara nak prepare makanan untuk travel..last2 aku sendiri yang lupe..maafkan lah kesalahan aku ini...

apa yang korang perlukan adalah.

MILLET
ReadyMade Puree


THERMOS

Cara-cara:
Ya ampuun...mudah sangat.. korang letak millet dalam thermos, tambah air PANAS separuh .. kemudian tutop thermos ketat2..biarkan mileet masak untuk 10 minit mcam tu.. millet sedia utk dimakan apabila millet telah mengembang...kemudian, if ade lebihan air dalam thermos tu, korang buang la..lepas tu masukkan sedikit puree readymade..done..siap :)
aku tahu, puree readymade tu manis sikit, so, pelis jangan letak bnyak2..just kasi ade rase sipi2 jer..x der lah baby pelik makan millet kosong :)

No comments: