05 April 2013

Minyak habbatus sauda

selamat hari Jumaat...


hello mommies..today aku rase nak share pasal produk yang aku guna untuk membesarkan una..ooppss, sori to the silent readers yang suke perli-perli dekat group FB, aku kekadang derhaka pada perbincangan nutrisi anak yang dibincangkan di group itu..lantak hangpa lah nak cakap ape pun kan..(emo)..Ini cara aku :)


setelah una masuk 6 bulan lebih, dia start demam sebab gigi dai 4 batang tumbuh serentang..tokojut aku..nak dekat sebulan demam, 3 biji klinik aku pegi, berkarung jenis ubat dapat..tapi aku rase ubat macam x jalan sangat..aku end up tawakal kasi minyak habbatus sauda dan minyak kelapa dara...


tapi today aku nak cite pasal minyak habbatus sauda je..yang kelapa dara tu mcam glamer sangat dah kan, tahun-tahun depan lah aku story pasal minyak dara tu eh..


ni minyak yang aku guna untuk Una..


Ia adalah sejenis bijian yang amat penting di dalam bidang perubatan sehinggakan ianya disebut dalam sebuah hadith nabi yang diriwayatkan oleh Imam Bukhari yang bermaksud: 

"Tetaplah kamu dengan habbatus Sauda ini kerana di dalamnya terdapat ubat bagi segala penyakit kecuali mati". 

minyak ni biasanya aku taruk dalam susu una..sekali sekala picit terus satu titik dalam mult dia..sebab dia baby, aku x la kasi bnyak-banyak pun..cume bersesuaian dengan usia dia je..


1. Melegakan dan mengurangkan pembengkakkan di tubuh
2. Mencegah sel darah dari membeku (anti thrombosis)
3. Menguatkan sistem immune tubuh
4. Mencegah kanser
5. Membunuh kuman
6. Menambah kandungan susu ibu
7. Mengurangkan alahan
8. Mengurangkan kadar gula dalam darah. Bagus untuk pesakit kencing manis.

Sebenarnya dari hadith nabi di atas, kita difahamkan bahawa Habbatus Sauda adalah ubat bagi segala penyakit kecuali mati. Kesimpulannya sekiranya kita mengalami apa-apa penyakit pun, ambillah Habbatus Sauda sebagai ubat dan penawarnya. Insya Allah penyakit akan sembuh

lepas consume minyak ni lebih kurang sebulan, demam dah hilang terus, selsema kalau datang pun, virus tu jenguk 1 hari jer..alhamdulillah, Ynag penting Una dapat tido lena..


Murah je kan :) "VALUE FOR MONEY"
okey, tu je nak share, mane yang korang rase betol amik lah..aku bukan nurse, bukan doctor, bukan pakar nutrisi...tapi aku seorang ibu yang x der niat pun nak tgk anak sakit :) Mudah-mudahan, perkongsian ini bermanfaat.. AMIN.. :)

No comments: