10 March 2013

Over Protective

Sorry! Tu je word y terlintas kat kpla aku lepas aku join satu group berkaitan solid food for baby ni..ya Rabbi, aku tahu, semua org nak y terbaik untuk anaknya..ade ke mak bapak nak tgk anak sakit...for sure x de kan...aku, anak batuk pun aku risau gaya singapura kene serang todak, ni kan purposely nak kasi anak sakit..ish, nauzubillah...


For a few days, aku duk perati mak bapak y duk bersosial kat group tersebut, ade several scenario y aku x berkenan...salah satu drnya, over protective..serious aku menyampah wei..itu x bleh ini x bleh...baby sifatnya x same...seriously berbeza...how can, kite kene ikot je ape y org bg makan kat anak dia, anak kite pun kene makan? X boleh lah wei.. anak hang x leh makan, anak aku mungkin bleh..please dont force people tu ikot cara ko! Nyampes je..


Yang kedua, sibuk duk kutuk nurse Kk tak tau buat kerja, x tau pasal Nutrisi baby...ko kan, kalau dah rase hebat sangat, dah rase byk sgt ilmu pasl nutrisi baby, how to give the best food for your baby, bleh x jgan duk maki org lain...aku rimas wei..group konon nak share info, tp sorang2 eksyen nak mati..x pham lah aku dgn ibu zaman sekarang ni..adooiii..skolah tinggi, adab x de..


Yang ketiga, keep complaining about their own family..x tau ke berckp kat blakang tu x elok.."stress la dgn my Mil, my baby bru masuk 6 months, tp dia sibuk suruh bagi makan bubur nasi, should be introduce puree dulu kan"..x payah nak stress sangat lah wei, laki ko dulu, kot kot umo 4 bulan dah bantai pisang lenyek! Menyakitkan hati je ade org mcm ni kan...huh!


Please la people, kerana anak sorang, ko lupe y ade hati lain nak kena jage..x de nya mati kalau anak ko makan secubit bubur tu..just untuk ambil hati MiL or ur own mum.. sikit2 nak refer internet, sikit2 nak quote ckap kawan kat fb...sedar lah wei, x payah over protective sangat anak tu...
Okey, till then..bye.

No comments: