26 February 2013

Puree pumpkin

Alhamdulillah, aku kuat lg nak masak utk una..hahaha ..over mak kejap..sekarang ni aku xcited nak masak utk una.hihi..una pun semangat makan sekarang..now aku dah join dua tiga group solid food untuk baby..hihi..so, skrg byk lah sikit ilmu nak prepare una makan..

So, sekarang aku aim nak bg una makan bubur nasi once a week and the rest of the day, aku akan prepare puree untuk una..hihi

Actually dah 2 3 jenis puree aku buat..tapi x sempat nak snap gambar una dah habes kan..hahaha...over kan mak..x pe lah, today aku just nak share untuk buat puree pumpkin..senang sangat..

Bahan-bahan:
1. Pumpkin yang masak ranum
2. Air

Okey, cara nak buat senang je, korang boleh rebus atau kukus, aku pilih kukus sbb konon2 nak make sure pumpkin tu fresh gile kan.hahaha..so, here puree go!
Tq sebb reading post aku :)





No comments: