11 September 2012

Makanan Orang Tua Vs Makanan Orang Muda

Berpantang?euuuwww.. mahu x bosan..semua benda xleh buat..kuar rumah pun x..apatah lagi part yang kene berjalan secara sopan santun, kene mandi awal pagi,pakai stoking, berbarut dan bertungku...x kire lagi bab makan minum yang pilihannya agak terhad.

Namun sepanjang tempoh berpantang ini, saya x rasasaya mengalami masalah dalam pilihan makanan kerana saya dikelilingi orang-orang tua..

TAHUKAH ANDA?

kebanyakan makanan tradisional yang disediakan oleh orang tua boleh dimakan oleh ibu yang sedang berpantang. Contohnya, apam berkuah, tepung pelita, tepung talam, bekang. seriouslyall these food orang yang berpantang boleh makan..

berlainan pula dengan makanan orang muda seperti, sizzling mee, mcd, kfc,pizza semua tu x boleh di makan ketika berpantang..

nampak x perbezaan yang ketara di situ..kenapa orang tua zaman dahulu mampu mengekalkan kesihatan mereka tanpa mengambil ubat-ubatan yang semakin merepek dipasaran??

Sesungguhnya,orang tua lebih hebat mencanang dan mengatur diet yang sihat berbanding dengan pemuda pemudi yang memasuki university..

Oleh itu, belajarlah menerima makanan orang tua kerana sesungguhnya, ianya lebih berkhasiat berbanding makanan orang muda yang indah rupa daripda zat dan khasiat itu :)
Glitter text generator

No comments: