19 June 2012

Kealpaan itu

Tragedi atau mungkin lebih elok disebut sebagai kenangan pahit..eh..mungkin tak sesuai..rase mcam prefer sebut kekhilafan..manusia khilaf itu adalah normal :)

setinggi mane pun kite belajar, menuntut ilmu mencari peluang untuk berjaya, kita x kan pernah boleh lari daripada melakukan kesalahan..kerana? kerana kita hamba Allah yang lemah..yang selalu alpa dengan ilmu yang kita miliki, jawatan yang kita pegang atau pun status kita dalam masyarakat..

kealpaan kita itu kadang-kadang menyebabkan orang mentertawakan kita..kita alpa dalam menangani masalah jiwa kita sendiri..selalu mngkritik apa yang bukan hak..

sangat-sangat kecewa bila keadaan kealpaan itu mengheret saudara sendiri ke satu tahap yang tidak elok dipandang oleh orang sekeliling..mengapa terlalu alpa?bukankah anda seorang yang berilmu..yang baik budi pekertinya..ah, mungkin ada kekhilafan yang anda lakukan dan anda ego untuk memperbetolkan kekhilafan itu..DAN maka, Allah memberi peringataan melalui sikap kealpaan anda untuk menyedarkan anda?

mohon, sebagai peringatan untuk diri sendiri dan juga para pembaca yang mungkin perlu membaca berkali-kali untuk memahami apa yang disampaikan untuk Berfikirlah sebelum berkata kata, jangan berfikir sesudah berkata kata sebab sebelum perkataan keluar kita punya, apabila sudah keluar orang punya. Dari kata kata kita dapat mendapat banyak kawan kawan dan lawan :)
Glitter text generator

No comments: