15 March 2018

TIPS ATASI CHICKEN POX DENGAN SHAKLEE

السَّلاَمُ عَلَيْكُمْ وَرَحْمَةُ اللهِ وَبَرَكَاتُهُ
Hari ni mama una nak share macam mana Shaklee boleh bantu atasi masalah chicken pox. Biasanya Chicken pox ini akan berjangkit dan tinggalkan parut kan. Masalah betul penyakit ni. hahaha.

Apa itu chicken pox?

Chicken pox ataupun lebih dikenali sebagai cacar air ialah penyakit berjangkit yang disebabkan oleh virus, varicella zoster dan menyebabkan ruam gatal yang melepuh (blister) pada permukaan kulit dan seluruh bahagian badan. Virus ini juga merupakan virus yang menyebabkan kayap.

So, apa yang Shaklee tawarkan untuk atasi masalah chicken pox ni? Korang pernah ke baca pasal info macam ni?

1) Basic H

Basic H, adalah pencuci serbaguna yang bersifat organik, bebas daripada bahan kimia berbahaya dan mempunyai pH 6.5, iaitu pH yang seimbang dengan kulit kita dan juga lembut pada kulit.  Basic H dapat membantu melegakan kegatalan ruam chicken pox tanpa menyebabkan kerengsaan pada kulit.
Cara penggunaan
Titik kan 5-7 titik atau 1/2 sudu teh basic H ke dalam gayung mandi atau besen kecil dan campurkan dengan air. Sapu air mandian basic H ke seluruh badan dan biarkan seketika. Kemudian bilas. Boleh mandi 3x sehari

2) Herbal Blend

Herbal blend, krim serbaguna yang organik dan bebas paraben. Bersifat dingin dan tidak berminyak. Herbal blend dapat membantu menghilangkan ruam2 dan mengurangkan kegatalan.
Cara penggunaan
Semasa ruam chicken pox sedang menggelembung air, sapu herbal blend disekeliling kawasan luar chicken pox sahaja (elakkan terkena pada blister, untuk hindarkan sebarang kemudaratan). Selepas blister pecah dan kering, boleh sapu pada seluruh tubuh dan kawasan chicken pox.
Kekerapan penggunaan. Sekerap yang mungkin bergantung pada keadaan.

3) Nutriferon

Nutriferon ialah supplemen yang telah diformulasikan khas untuk menguatkan fungsi sistem imun badan secara semulajadi. Nutriferon membantu meningkatkan daya tahan badan melawan serangan penyakit yang disebabkan oleh bakteria dan virus.


Cara penggunaan
Ambik 2 sachet nutriferon sehari bersama air panas atau sejuk. Boleh juga ambik begitu sahaja. Kalau kanak-kanak ambil 1 sachet pun dah okey tau.

4) Performance Drink

Minuman isotonik semulajadi tanpa gula ini mengandungi elektrolit penting yang dapat membantu mengelakkan hidrasi dan memberi tenaga segara supaya badan kekal segar
cara penggunaan
Bancuh 2 sudu besar performance drink dengan 500 ml air atau boleh dicampur dengan jus atau minuman lain. Boleh diminum bila2 masa

5) Sustained Release Vita-c Plus

Vitamin c membantu menguatkan keimunan badan dan mempercepatkan proses pembaikkan luka kulit akibat ruam melepuh
Cara penggunaan
Ambik 2 biji sehari pagi dan malam

6) Vitamin E

Vitamin e merupakan antioksidan yang dapat melembapkan kulit dan menghilangkan parut
Cara penggunaan
Semasa ruam chicken pox sedang naik, boleh ambik vitamin e sebiji sehari. Selepas blister pecah, kering dan keruping sudah tanggal, boleh sapu vitamin e pada parut chicken pox

6) Vivix

Vivix, minuman campuran botani yang tinggi dengan antioksidan, kaya dengan resveratrol dan polifenol. Vivix membantu pembaikkan badan daripada peringkat sel. Jadi sel kulit luka akibat ruam chicken pox yang melepuh jadi cepat baik dan parut cepat hilang. Vivix juga membantu memberi tenaga
Cara penggunaan
Minum sesudu teh (5ml) setiap hari atau dibancuh dengan air

Alhamdulillah. Ramai yang cuba ikhtiar dengan Shaklee mendapat effect yang baik. Kanak Kanak mahupun orang dewasa. Parut cepat pudar dan kesakitan berkurang.

Jika nak dapatkan produk produk shaklee dan consultation tip top boleh contact mama una tau. Harga dan penghantaran boleh runding. InsyaAllah.



No comments: