04 November 2012

Permulaan Breastfeeding

Alhamdulillah, dah dua bulan menyusukan anak secara BF..Rezeki yang Allah bagi amat lah disyukuri..Allah dah bagi cukup untuk anak, InsyaAllah, dengan usaha yang lebih, boleh la nak capai target untuk menyusukan anak sampai satu tahap yang ppatut diberhentikan...

sori, mungkin cara saya menyusukan anak tidak sama dengan orang lain..sebagai ibu muda yang belum mempunyai pendapatan yang tetap, sedikit sebnayak, usaha untuk menyusukan bayi ini mendapat halangan kewangan..Tapi Alahamdulillah, berkat doa dan sokongan orang disekeliling, saya rasa, saya mampu meneruskan cabaran ini..

saya tidak mengambil apa-apa supplement untuk menambah susu setakat ini..susu pun x banyak, tapi cukuplah untuk mengenyangkan anak yang seorang itu..banyak terbaca di blog-blog ibu yang lain perahan susu boleh menjangkau 30oz sehari..Alahamdulillah, rezeki yang Allah bg..namun saya, tidak begitu :)

nak bercerita panjang, bukanlah saya seorang yang berpengalaman.. today just nak share Chest Freezer yang saya beli untuk program menyusu ini..beli di Terengganu :) to those ibu yang berminat nak dapatkan chest freezer ni boleh dapatkan di kedai..saye bukan pengedar..hikhik :)

ehsan google :)


Product Info/Description
MCF-1152L
(mat code: 110404992)
  • 100 Liter 
  • CFC free 
  • With key lock 
  • Deep and quick freezing 
  • High energy efficient 
  • Easy to clean 
  • Adjustable thermostat 
  • Coated wire basket 
  • 605(L) X 550(W) X 845(H) mm 


Glitter text generator

No comments: