14 March 2023

9 SEBAB KENAPA KOMUNITI SHAKLEE BEST

السَّلاَمُ عَلَيْكُمْ وَرَحْمَةُ اللهِ وَبَرَكَاتُهُ
Cerita tentang hisnes Shaklee. Korang tahu I dah masuk tahun ke tujuh buat Shaklee. Bertahan dah makin Shaklee. Alhamdulillah. Umur makin banyak tapi badan rasa makin muda. Haha. Boleh tak cakap gitu? 

KENAPA ntah sayang sangat dengan Shaklee ni. Tapi jika I banding banding bisnes yang lain pun kan, still i rase Shaklee the best. Kalaulah saya tak buat bisnes in, kalau orang Tanya nak buat bisnes apa untuk tambah pendapatan, I akan suggest SHAKLEE!

9 SEBAB KENAPA KOMUNITI SHAKLEE BEST

1. Bisnes Shaklee adalah bisnes MLM yang patuh syariah. Korang mesti konpius kan. Malaysian, bila dengar MLM terus ingat scam. Terus ingat skim piramid. Padahal MLM ≠SKIM PIRAMID. MLM hukumnya harus mengikut fatwa Tau. So best KOMUNITI Shaklee sebab tiada keraguan untuk berniaga mengikut hukum Islam.



2. SUPPORTIVE TEAM. Walaupun bisnes ni bisnes kita, tapi kita ade team yang sentiasa support kita. Tak lokek membantu. Hulur tangan mengajar.


3. KELAS MARKETING PERCUMA. Setiap bulan jadual KELAS penuh. Macam macam KELAS ada. Tapi yang paling menguntungkan adalah KELAS marketing PERCUMA. Kalau buat bisnes sendiri, bisnes lain nak join KELAS pun kene bayar coach biasanya kan.


4. Ilmu produk Dan kesihatan. KOMUNITI Shaklee ni terdiri daripada ramai golongan professional. Especially para doktor, ahli farmasi Dan juga pengamal perubatan yang bertauliah. Sentiasa ada KELAS KELAS yang membantu memberi ilmu kesihatan Dan nutrisi yang sangat pending untuk para pengedar Shaklee menguasai Dan mengetahui ilmu yang penting untuk memberikan konsultasi kepada para customer mereka.

5. Positive circle. Kalau orang yang biasa buat bisnes, mereka akan faham tentang dugaan dugaan dalam Dunia bisnes. Ada kalau kita untung berjuta, adakala kita diuji income tak seperti biasa. KOMUNITI Shaklee yang I sertai sentiasa positive. Sentiasa memberi semnagat. Either for business or for daily life. Memang sangat sangat beruntung bernaung di bawah my team.

6. REWARD. Sentiasa dihargai. Sentiasa ada reward. Baik daripada syarikat mahupun team. Ada sahaja pencapaian, pasti ada reward istimewa yang diberikan. Tanda penghargaan,tanda meraikan kejayaan. 

7. PENGALAMAN BARU. Bermula tahun 2016, sehingga tahun 2023 pelbagai PENGALAMAN yang berharga yang I collect. Daripada budak kampung, dengan Shaklee I boleh pergi trip ke Bangkok fully sponsored by Shaklee. Seronokkan.

8. SUPPORTIVE COMPANY. Shaklee adalah satu syarikat yang sangat mementingkan hubungan sesama pengedar Dan management company. Sentiasa diraikan dalam suasana yang sangat sangat best.



9. PENGISIAN ROHANI. Selain ilmu tentang bisnes, KOMUNITI Shaklee I juga tak melupakan PENGISIAN ROHANI. Sentiasa ada perkongsian yang mengingatkan kita tentang tujuan hidup sebagai khalifah Allah. Bukan mencari duit semata, tapi KOMUNITI in mengimbangi duniawi Dan ukhrawi. Alhamdulillah.

Best kan KOMUNITI Shaklee I. Kalau korang berminat untuk bisnes, nak cari income tambahan, jom pm I. 0193342290.

Thanks for reading ,🥰

No comments: