05 June 2014

Pegawai Tadbir N41 Kontrak

Salam 1 Malaysia..

kahkahkah..ade gaya orang kerajaan balas email or surat tak?

Alhamdulillah, setelah berkali-kali aku pg interview nak masuk keje government, finally Allah makbulkan lah kali ini. Walaupun jawatan hanyak pegawai kontrak. aku terima sahaja. Mungkin Allah x nak bagi segedebuk rezeki kat aku secara terus-terusan kerana aku mungkin akan berlagak sombong-sesombongnya. Well manusia is subject to change. Result interview dah keluar tau. pg check sekarang..dah lame keluar ekceli

Alhamdulillah, masih menunggu surat tawaran daripada JPA. Walaupun ini hanyalah satu jawatan y tak kekal, tetapi aku berdoa semoga Allah membuka pintu rezeki aku seluas luas nya. for information, katanya, jawatan ini x akan diserap ke pada tetap. tetapi mase interview haritu, panel ade cakap, dont be scared with the status "kontrak". you just performed well, if you rely on Allah, believe, He will never put you down.

next post aku share cmne situasi aku interview hari tu. dah sebulan interview baru nak story..hahaha. atleast i need to make some record about the kerjaya, how it start kan. :)


well, sape lagi yang dapat jawatan ni? sep sikit. hiks.

okey, nanti update lagi k :)

18 comments:

Unknown said...

alhamdulillah...tahniah sis!berminat jugak nak keja pegawai tadbir ni...if tak keberatan sis share nanti ye mcm mna apply,interview semua...tq sis=)

Mama Un-A-nas said...

insyaAllah nanti saya share ye. :)

Story Of Life said...

Hi....sy pon dpt...btw ...klu dah dpt surat tawatan tu..update la ye..(iza)

super saiya said...

saya pun berjaya temuduga. ntah cam mana program dia. ada kadet ke tak de. hmmm

Mama Un-A-nas said...

setahu saya x ade kadet. dah call JPA hari tu dia cakap may be dalam bulan puasa kot dapat surat. x sure jugak la. hihi. nanti sape dapat surat dulu, hebah hebah kan k..kalau rajin pg call JPA

Yobo Family said...

Salam.
Hanim nak share jugak.
Alhamdulillah, berjaya interview. Semalam call SPA, bhgn pengambilan.
Diorang cakap SPA akan kuarkan surat lantikan dalam tempoh 1 bulan lepas result kua.
Lepas tu kena tunggu dlm tempoh 1 bulan untuk tahu katne nak lapor diri. (Tapi ada kawan cakap, surat lapor diri tu biasanya sekejap je dapat).
Pegawai tu pn de ckp (maaf xingat nama puan tu), jawatan n41 ni sementara tunggu diserap tetap (bergantung kpd performance masa kontrak).
Masa hanim interview pun ada tny panel pasal jawatan ni.diorang pun bgtau jawatan PT ni sebenarnya PTD tapi sebab kontrak, dia jd PT N41. Nnt dh tetap baru tuka jd PTD M41.
Apapun jawatan ni masih kontrak, so kita jgn terlalu berharap untuk diserap tetap. InsyaAllah kalau de rezeki tu xkan kemana.
Kalau buat group jgn lupa invite Hanim gak tau.

P.s: jemput singgah blog sarahhanim.blogspot.com

super saiya said...

@super saiya

saya ada email bahagian pengambilan.
menurut mereka buka semua yang lulus temuduga akan diserap kejawatan ni. menurut mereka lagi jawatan ni takde kene mengena dgn ptd.

enasong said...

Cik hanem, surat konfem ke bln puasa baru dapat? lambat jugakk laa nk dpt surat eh.. awk call JPA bahagian mane eh? sy try byk kali tp masih x dpt ckp dgn org yg sepatutnye. huhuhu.. sy pon lulus juge temuduga cume riso psl surat tawaran dh keluar ke blm.

Mama Un-A-nas said...

wah ramai nye dapat..nanti kite jumpe mase lapor diri..hahaha.. saya call bahagian mane ntah hari tu..lupa plak..tapi cakap dengan lelaki. dia cek kan nama kompem kan nama ada dalam sistem dan tunggu surat keluar.dia ckp paling cepat end of this month.PALING CEPAT..haha


super saiya: saya x tahu plak mcm tu . sebb mase cakp dengan PIC JPA hari tu dia cakp memng akan serap jawatan PT 41

hanim: just be informed by the PIC JPA, KONTRAK INI ADALAH FOREVER KONTRAK. tapi rezeki masing2, once kita dapat peluang untuk buktikan diri kita boleh buat kerja, why nak sia-siakan. pray hard, work hard.Allah always hear and see us :)

cik izars said...

salam, just nak berkongsi coz saya pon ada pergi interview hr tu.Tp entah la dpt ke x sbb hr ni cek rupanya dah lm keluar result x dpt nk tgk. sesi interview sy hr tu mmg sgt sempoi, sng cita sesi sembang2 ja dan byknya panel cerita pasal jwtn ni pnjg lebar sbb diorg xnk calon wt kptsn tp xtahu situasi sebenar. yg sy pasti Katanya jawatan kontrak ni mmg selamanya kontrak.. anything lain2 kena interview lain.

aznita shapien said...

salam..sy pn lulus jgk intview tu..td call JPA tp xdela brcakap dgn PIC..diorg ckp just tnggu offer letter dr JPA, mungkin dlm bln 7..tak dpt predict bl kluar...dhla skrg sy tgh kerja sbg PSH kontrak habis bln 9 nnti...;(

wan said...

saya pun dapat..skg berbelah bagi..nak pegi ker x? sbb isteri tgh nak buat operation esok lusa jer..skg kerja PSH..kalau trima PJJ lagi la nampaknya..

Unknown said...

assalam..kwn2 suma dah check email ker? jpa hntar srat twran thru email..tarikh lapor dri 1julai ni(selasa)..cube check email..nnti apa2 kita share lg yer..

Mama Un-A-nas said...

wan, are zie

saya pun macam takot2 nak pergi..huwaa..kontrak paling lame 2 years..

tapi semua orang ckp jnagn risau..bace perjanjian dan aku janji pun macam scary je..


sape ade buat group wassap. add hanim plis. 019 3342290

sheera said...

Salam..sy pulak pelik x dpt ape2 email pun...hairan jgk...aritu check dkt website spa lulus temuduga katenye...

Unknown said...

Hi Hanim. Saya pun dah dpt offer letter dri jpa thru email..Kena lapor diri pd 01/07 ni dkat jpa.

farah said...

salam.. saya pun dapat surat tawaran email tadi.. tapi kita belum dapat penempatan jabatan kita kerjakn.. kalau putrajaya, kita akan di putrajaya or mungkin dihntr luar dari putrajaya?

supersaiya said...

Dah masuk gaji pertama pada 5/8/2014. Alhamdulillah