05 March 2012

Cuci muka selalu tetapi Jerawat Masih wujud?

Ini adalah hanya pendapat manusia yang tidak mendapat apa-apa pendidikan mengenai penjagaan kecantikan..hanya menurut firasat hati dan amalan seharian..

ehsan dari goole :)


kadang-kadang ramai wanita di luar sana berada di dalm dilema kerana, wlpun mereka kerap mencuci muka, jerawat maseh lagi ada..MENGAPA dan bagaimana ingin mnegindari makhluk kecil yang boleh memusnahkan mood anda?

mengikut pengalaman dan sedikit soal jwb dgn kawan2 dan jugak pemerhatian, perempuan biasanya akan cuci muka sebelum mandi..ryte? jika begitu sila ubah amalan anda...menurut pikiran saya yang x berapa nak hebat ini, muka kita perlu sentiasa berada dalam keadaan yang bersih bg mengelakkan jerawat..oleh itu, ape kah pekdahnya anda mencuci muka sebelum mandi..seelok nya cuci muka selepas mandi..kenpa?

1. selepas cuci muka kita akan mandi dan basuhkan rambut...so, air daripada rambut itu menuruni muka dan meninggalkan saki baki kotoran rambut pada muka..muka kan sensetip..
2. semasa mandi, kita biasanya menggosok muka untuk meratakan air..kadang-kadang cara itu akan menyebabkan nutrisi pencuci muka yang belum menyerap ke dlam sel muka mengalir laju mengikut arus air dan muka tidak mendapt ape-ape pekdah drpd pencuci muka yang mahal itu..


itu shaja tips daripada manusia yang jugak berusaha melawan jerawat..sekian terima kasih :)

Glitter text generator

1 comment:

Rin Saharina said...

wahhh,tq for tips itu :)