17 October 2011

harapan

dengan harapan baru, ai harap ai dapat maafkan manusia itu..tapi ai x mampu lah.eh, dier pun x mintak maaf kat ai..miahahahaha..berkali-kali tgk muke dier, ai rase sangat sakit..pedih kat hati..sangat sedih..entah ler..kalau cite kat orang sape nak dengar kan..alih2, cakap "sabar lah"..

kenapa balasan Allah lambat sangat??selalu jer ai tny soalan tu..dan ai jawab sendiri, "kenape nak Allah balas yang buruk kat die? ai ni sape?" last-last basah pipi...ish..x hensem langsung...

ntah, ape salah ai kat die sampai dier sanggup fitnah ai..kalau kat syurga nanti jumpe dia, ai nak jugak tahu kisah sebenar..kenape dier tu buat ai macam tu??

ai pun bukan baik sangatkan..tapi tulah..soodih sungguh bilo dikenang..ai x mampu tipu diri ai dah..cukup lah ai pure-pure..x mahu dah..lepas nie, ai cakap direct jer kat die..kalau dier terase, ai lagi terase dengan perangai setan dier..kerana mulut badan binase, kerana die ai keciwa" ---> giler..

tazkirah untuk ai dan u oll:
    “Wahai orang yang beriman, jika datang kepada kamu seorang fasik membawa sesuatu berita, maka selidik (untuk menentukan) kebenarannya, supaya kamu tidak menimpakan sesuatu kaum dengan perkara tidak diingini, dengan sebab kejahilan kamu (mengenainya) sehingga menyebabkan kamu menyesali perkara yang kamu lakukan.” (Surah al-Hujurat, ayat 6) 
    “Jika kamu berkata mengenai perkara yang benar-benar berlaku pada dirinya bererti kamu mengumpatnya, jika perkara yang tidak berlaku pada dirinya bererti kamu memfitnahnya.” (Hadis riwayat Abu Hurairah) 
    “Dan janganlah kamu mengintip atau mencari-cari kesalahan dan keaiban orang lain.” (Surah al-Hujurat, ayat 12)
    Jika benar sekalipun beberapa berita, tetapi jika menyebarnya tanpa konteks ia seolah-olah menyiram minyak di atas bara api.

p/s: x der maknanyer nak g gaduh dengan org munafik..lantak ler..Allah sayang ai :)


Glitter text generator

2 comments:

NSyahidaS said...

Sape fitnah u ni mek? kecewa hbs i tgk..
jgn nangis k. cik abg kn ada..

haNem said...

huh..kecewa betol ni :(