05 June 2012

Kisah Peribadi Kita :)

macam dah jadi trend remaja sekarang, x kire apa jua status hubungan, kemesraan mesti dipertontonkan kepada masyarakat umum..untuk apa? oh mungkin untuk menyebarkan bahawa lelaki atau perempuan ini adalah hak milik dirinya..

tidak mengira latar belakang pendidikan, manusia sekarang lebih gemarkan berkongsi hal peribadi untuk mendapat perhatian orang ramai.. bila ditegur, dikatakan kita cemburu dengan kemesraan tersebut..ape cetek sangat ilmu yang kamu ada? blajar samapai masuk uni, tapi benda simple kamu x bleh paham..orang menegur bukan kerana cemburu,jeles ataupun dengki..namun kerana sayangkan kamu..

belajar itu jihad, mengumpul pahala, namun bila sahaja kamu bercinta, kamu melupakan jihad kamu..semuanya kamu bentangkan pada tatapan umum..sehingga ramai yang jelek melihat perlakuan itu..bukan kerana saya tidak pernah berlaku seperti remaja, namun saya bangga untuk mengatakan bhawa perasaan malu dan takot kepada dosa itu sangat perlu..saya jugak tidak sempurna..namun zaman kejahilan itu semkin menjauh..

sebnyak mana pahala yang kita buat, mungkin tidak dapat menghapuskan dosa yang secara tidak sengaja yang kita buat..carilah perasaan malu itu..

jangan sia-siakan usaha anda mengumpul; pahala hanya kerana anda kemaruk dengan hubungan cinta..cinta itu indah..namun dosa bercinta itu tidak indah..:) BERTAUBATLAH

simpan lah hal peribadi kamu seelok-eloknya..insyaAllah, /bila/jika hati mu terbuka untuk bertaubat, urusan mu lebih dipermudahkan..tiada cemuhan orag sekeliling bila kamu mula hendak berubah ke arah kebaikan..tersilap perhitungan, masa depan lebih sukar :)
Glitter text generator

1 comment:

Pwincess said...

Sama macam apa yg kakak ee penah cakap. Thank you for this entry, nice =D

http://thenurulee.blogspot.com/2012/06/judge-by-its-cover.html